Tavoite

Explorius Education järjestää vaihto-oppilasmatkoja 15–18-vuotiaille nuorille. A-lehtien kanssa toteutetun kampanjan tavoitteena oli herättää kohderyhmässä kiinnostusta Exploriuksen vaihto-oppilasmatkoja kohtaan ja saada heidät ilmoittautumaan Exploriuksen ilmaiseen vaihto-oppilashaastatteluun.

Ratkaisu

Kampanja toteutettiin vlogiyhteistyönä. Mukaan valittiin Demin sopimustubettaja Iinaps, johon kohderyhmän on helppo samaistua. Kokonaisuutta tukivat videoiden näkyvyys Demi.fissä ja videoon ohjaavat nostot Iinapsin ja Demin some-kanavissa.

Videopostauksessa Iinaps pohti poikaystävänsä kanssa, minne he lähtisivät vaihtoon ja miksi. Lopuksi hän ohjasi katsojat Exploriuksen sivuille hakemaan lisätietoa vaihto-ohjelmista. Video suunniteltiin yhdessä asiakkaan kanssa.

Katso video tästä >>

Video nostettiin viikon ajaksi Demi.fin etusivulle ja streamattiin palvelun Vlogit-osioon, joka kokoaa yhteen suosikkitubettajien tuoreimmat videot. Sosiaalisessa mediassa kasvatettiin kampanjan näkyvyyttä: Iinaps ohjasi liikennettä videoon Instagramista ja Demi sekä Facebookista että Instagramista.

Tulokset

Yhteistyövideo keräsi katsojilta positiivisia kommentteja ja innosti tavoiteltua kohderyhmää hakeutumaan vaihto-oppilaaksi. Videota katsottiin kuukauden aikana yli 33 000 kertaa ja YouTubessa sekä sosiaalisessa mediassa kampanja keräsi yli 11 000 tykkäystä.

Asiakkaamme sanoin:

“Vlogiyhteistyö Demin ja Iinapsin kanssa oli mielenkiintoinen ja uudenlainen tapa lähestyä asiakkaitamme. Tulokset olivat huikeat ja tavoitteemme saavuttaa uusia asiakkaita toteutui toivomallamme tavalla.” 

Saara Prokkola
Marketing Coordinator, Explorius Education

Kysy lisää mediamyynnistä

Haluatko kuulla lisää tuloksellista tubettajayhteistyöstä? Ota yhteyttä A-lehtien mediamyyntiin yhteyshenkilöösi tai mainostajien asiakaspalveluun:

  • mediamyynti@a-lehdet.fi 
  • p. 050 414 4200