Case Maybelline New York: Kokeilijoita uutuustuotteelle

Tavoite
Kampanjan tavoitteena oli lanseerata Maybelline Dream Wonder Nude -meikkivoide ja kasvattaa tuotteen tunnettuutta 18-34-vuotiaiden naisten kohderyhmässä.

Ratkaisu
Kohderyhmä tavoitettiin aikakauslehdillä, niiden verkkosivuilla ja blogeissa. Lehdessä lukijoille  tarjottiin mahdollisuus kokeilla tuotetta ja blogeissa  annettiin käyttövinkkejä useasta eri näkökulmasta sekä kerrottiin uutuustuotteen ominaisuuksista. Display-mainonta tuki kampanjaa  ja kasvatti tunnettuutta näyttävillä mainosratkaisuilla.

Tulos
Ostoaikomus  kasvoi 240 % niiden joukossa, jotka huomasivat mainonnan kaikissa kanavissa.

Toteutus aikakauslehdissä

Aikakauslehtimainonnalla saavutettiin mittava peitto kohderyhmässä.

Aukeaman mainoksen mukana jaettiin tuotenäyte. Lehtien lukijoista 72 % kokeili tuotetta heti tai aikoi kokeilla.

Toteutus blogeissa

Blogipostauksissa kolme mukaan valittua bloggaajaa toivat esille Maybelline Wonder Nude -meikkivoiteen tuoteominaisuuksia.

Bloggaajat antoivat ohjeita arkimeikin tekoon Maybellinen tuotteilla ja kertoivat vinkkejä meikkivoiteen käyttöön omasta näkökulmastaan. 

Toteutus verkkosivuilla

Valituissa verkkopalveluissa viestille tuotiin toistoa näyttävällä ja tunnistettavalla tapettiratkaisulla. 

Tulos

Ostoaikomus  kasvoi 240 % niiden joukossa, jotka huomasivat mainonnan kaikissa kanavissa.