Case Plantui: Kasvattaminen on hauskaa yhdessä

Tavoite
Uuden tuotteen lanseeraus ja myynnin kasvu

Kohderyhmä
Ruoanlaitosta, puutarhanhoidosta ja sisustuksesta kiinnostuneet suomalaiset

Ratkaisu
Tunnettuuden kasvattaminen tärkeimmissä kohderyhmissä relevanteissa medioissa, joista ohjataan suoraan verkkokauppaan: Aikakauslehdet, niiden verkkosivustot ja uutiskirjeet.

Tulos
Plantuin verkkokauppamyynti tuplaantui

 

Aikakauslehdissä herätettiin kolmen eri kohderyhmän tietoisuus ja mielenkiinto kolmella erilaisella luovalla ratkaisulla.

Display-mainonnalla aikakauslehtien verkkosivuilla tuotiin kampanjaan toistoa ja muistutettiin kuluttajia taktisella viestillä, joka ohjasi ostoksille verkkokauppaan. 

Uutiskirjeissä eri kohderyhmiä lähestyttiin  taktisilla verkkokauppaan ohjaavilla sisältönostoilla.

Tulokset

Plantuin verkkokauppamyynti tuplaantui molempina kampanjakuukausina. Tuotteen tunnettuus kasvoi nollasta 49 prosenttiin kuluttajissa, jotka olivat huomanneet mainonnan useammassa kanavassa.