Case Veho: Viikonloppunäyttelystä mediatapahtumaksi

Tavoite
Esitellä uuden auton ostajille ja sitä harkitseville useiden merkkien uudet mallisarjat kiinnostavasti ja  tuoda kävijöitä Vehon viikonlopputapahtumaan. 

Ratkaisu

Viikonlopputapahtumalle tuotiin näkyvyyttä ja nostatusta aikakauslehti- ja displaykampanjalla sekä ennakkoon julkaistavilla koeajovideoilla. Tapahtumasta tehtiin suora lähetys ja materiaalia hyödynnettiin myös jälkimarkkinoinnissa. Medioiksi valittiin aikakauslehdet, niiden verkkosivustot ja uutiskirjeet.

Taktinen aikakauslehtimainonta Tuulilasissa ja Urheilulehdessä tavoitti kohderyhmän viikkoa ennen tapahtumaa.

Display-mainonta toi viikonlopputapahtumalle ja koko kampanjalle merkittävää lisänäkyvyyttä sekä toistoa verkossa ja laajensi tavoittavuutta mieskohderyhmässä.

Koeajovideolla saatiin aikaan kiinnostusta ja puhetta mallisarjoista ennen tapahtumaa.
Katso video

Tapahtumapäivänä 10. tammikuuta Tuulilasi teki suomalaista autoiluhistoriaa näyttämällä tunnin mittaisen suoran lähetyksen Vehon autonäyttelystä Olarin autotalosta. Lähetyksestä tehtiin myös videokooste Tuulilasi.fin sivuille. Viikonlopputapahtumasta syntyi mediatapahtuma.

Tulokset

Mainonta lisäsi suosittelua: Suosittelu kasvoi 67 % niiden joukossa, jotka muistivat nähneensä mainoksen useammissa kanavissa.