3 syytä, miksi markkinoijan pitää tuntea tubekulttuuri

3 syytä, miksi markkinoijan pitää tuntea tubekulttuuri
Kymmenet, elleivät sadattuhannet nuoret oppivat haaveilemaan matkakohteista, syömään pinaattia tai käymään gynekologilla seuraamalla tubettajia. Jos haluat tuntea asiakkaasi, on tubekulttuuriin tutustuminen olennaista. Onneksesi tubettamisen ykköstapahtuma Tubecon on täällä taas.
Julkaistu 15.8.2018

Tässä kolme hyvää syytä tulla paikalle:

1. Pääset nuorisokulttuurin ytimeen

Taloustutkimuksen tekemän tutkimuksen mukaan suomalaisten nuorten seuratuimmista idoleista kuusi ensimmäistä on tubettajia. Monille aikuisille vaikuttajat ja nimimerkit kuten Iinaps, Eeddspeaks tai Mandimai ovat kuitenkin tuntemattomia.

Tubeconissa pääset näkemään, keitä tubettajat todella ovat. Ja miten suuri vaikutus heillä on omiin kohderyhmiisi ja omaan jälkikasvuusi. Tubettajat ja heidän seuraajansa kohtaavat esimerkiksi meet & greeteissä, joissa halataan tai otetaan selfie oman idolin kanssa. Lisäksi monet tubettajista ovat mukana Tubeconin korttelien tapahtumissa.

2. Saat parhaat opit tubettajayhteistyöhön

Vaikuttajamarkkinointi on edelleen nopeimmin kasvavia markkinointiviestinnän muotoja. 48 prosenttia Demin ja Tubeconin tekemään tutkimukseen vastanneista on ostanut tai harkinnut ostavansa kaupallisella Youtube-videolla näkemänsä tuotteen tai palkinnon. Esimerkiksi tubettaja Elisa Malikin poikaystävänsä kanssa kuvaamaa gynekologikäyntiä on katsottu Youtubessa yli puoli miljoonaa kertaa. A-lehtien ja Mehiläisen yhteistyövideo onkin ehdolla Vuoden kaupalliseksi yhteistyöksi Tubecon Video Awardseissa.

Tubeconin ”Markkinoijan Must” eli Industry Afternoon -tapahtumassa perjantaina klo 12.00 alkaen tubettajien kanssa yhteistyötä tekevät verkostot ja yritykset jakavat kokemuksiaan vaikuttajamarkkinoinnista. A-lehtien nuorten median liiketoimintajohtaja Anni Lintula kertoo keynote-puheenvuorossaan, miten ja missä kanavissa teet vaikutuksen Z-sukupolven nuoriin. Lisäksi Sisältöstudion planner Sara Nurmilaukas kertoo paneelikeskustelussa, miten teet tehokasta vaikuttajamarkkinointia.

3. Voit kysyä tyhmiä K-18-alueella

Tule rohkeasti mukaan, tyhmiä kysymyksiä ei ole. Tapahtumasta löytyy tubettamiseen pureutuva, aikuisille suunnattu K-18-alue ja tubettamisen saloihin opastava Tube-Akatemia.

Tänä vuonna Messukeskukseen rakentuu uudenlainen TubeCity, josta löydät eri teemoihin keskittyneitä kortteleita. Ohjelmaa löytyy kaikille: kortteleissa pääset esimerkiksi maistelemaan satokauden herkkuja, pelaamaan pelitubettajien kanssa, uiskentelemaan pallomeressä tai ajamaan sähkömikroautoradalla.

Hauskaa Tubeconia!

Kirjoittaja: Sara Nurmilaukas, planner

Tapahtumakuva: Tubecon

A-lehdillä on yli 10 arvoihimme sopivaa sopimustubettajaa, joiden kanssa teemme yhteistyövideoita myös B2B-asiakkaillemme. Tubeconissa on paikalla monia sopimustubettajiamme, kuten Joona Hellman, Elisa Malik, Dita Bibiana ja Ella Castrén. A-lehtien ja Mehiläisen yhteistyövideo on ehdolla Vuoden kaupalliseksi yhteistyöksi Tubecon Video Awardseissa. Palkintojenjako alkaa lauantaina 18.8. klo 17.