KMT 2018 lukijamäärät on julkistettu – A-lehtien brändit pärjäsivät hienosti

KMT 2018 lukijamäärät on julkistettu – A-lehtien brändit pärjäsivät hienosti
Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT) tuoreimmat tulokset on julkistettu tänään. Apu ja Eeva säilyttivät upeasti asemansa ja useampi A-lehtien brändi onnistui kasvattamaan lukijamääräänsä.
Julkaistu 28.2.2019

KMT-tutkimuksen päätuloksena saadaan printtimedian virallinen valuutta eli lukijaestimaatti, joka ilmaisee kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin lehden keskimääräisellä numerolla on. Apu on edelleen Suomen luetuin viikkolehti (353 000 lukijaa) ja selkeästi lukijamäärältään kilpailijaryhmänsä suurin. Eeva (343 000 lukijaa) jatkaa voittokulkuaan Suomen suurimpana naistenlehtenä. Liki 10 prosentin kasvussa olivat Apu Terveys, Tuulilasi ja Unelmien Talo & Koti. Lisäksi Maku kasvoi 7,7 prosenttiyksikköä ja on edelleen Suomen suurin ruoka- ja juomalehti.

A-lehtien asumisen lehdet tavoittavat yhteensä 800 000 nettolukijaa. A-koti-pakettiin kuuluvat Avotakka, Kotivinkki, Maku, Meidän Talo, Meidän Mökki, Unelmien Talo&Koti ja Viherpiha. Terveys- ja hyvinvointilehdet säilyttivät hyvin lukijamääränsä.