Konkreettiset teot ovat paras tapa lisätä mediataitoja – A-lehdet tarjoaa monipuolisesti välineitä opetuksen tueksi Mediataitoviikolla

Konkreettiset teot ovat paras tapa lisätä mediataitoja – A-lehdet tarjoaa monipuolisesti välineitä opetuksen tueksi Mediataitoviikolla
Opettajat ja kasvattajat tilasivat yli 2000 Apu Juniori -lehteä alakouluihin mediakasvatuksen tueksi. Tubekulttuurin perusteet -verkkokurssi puolestaan avaa kasvattajille YouTube-ilmiötä.
Julkaistu 5.2.2019

A-lehdet tarjoaa monipuolisesti välineitä opetuksen tueksi Mediataitoviikolla. Mediataitoviikko (4.-10.2.) on mediakasvatuksen teemaviikko, jonka tavoitteena on kehittää lasten ja nuorten mediataitoja sekä vahvistaa aikuisten valmiuksia mediakasvatukseen.

Alakouluilla on ollut mahdollisuus tilata Apu Juniori -lehtiä ja tehtäväpaketti mediakasvatuksen tueksi. Tehtäväpaketissa luokkia innostetaan suunnittelemaan Apu Juniorin kansi. Parhaat kannet palkitaan lehden tilauksilla.

Aikakausmedian ja A-lehtien uusi verkkokurssi perehdyttää kasvattajat YouTube-ilmiöön. Ilmaisen oppimateriaalin tavoitteena on lisätä aikuisten ymmärrystä YouTubesta sekä antaa käytännön työkaluja siihen, miten tubettamista voi käsitellä mediakasvatuksessa. Yli 200 opettajaa ennakkoilmoittautui kurssille.

Omassa tahdissa suoritettava Tubekulttuurin perusteet -kurssi koostuu opettajille suunnatuista, lyhyistä videoista sekä oppitunnille vietävästä tehtäväpaketista. Verkkokurssi on jatkoa Aikakausmedian ja A-lehtien Tubettajan valta ja vastuu -tutkimukselle (2018) ja Aikakausmedian tuottamalle Tubettaa-verkkodokumentille (2018).

”Haluamme vaalia suomalaisten lasten medialukutaitoa ja houkutella heidät vastuullisen ja laadukkaan journalismin pariin. Ilmaisen oppimateriaalin avulla voimme tukea opettajien työtä sekä jakaa tietotaitoamme niin perinteisessä mediassa kuin YouTubessa”, kertoo A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila.

Lisätiedot:

Chief Marketing Officer Terhi Hauskamaa, puh. 050 4144 260, terhi.hauskamaa@a-lehdet.fi