Lukijat sen päättävät, 85-vuotias Apu on Suomen luetuin viikkolehti

Lukijat sen päättävät, 85-vuotias Apu on Suomen luetuin viikkolehti
85-vuotistaivaltaan juhliva Apu säilyttää ylivoimaisen otteensa suomalaisesta aikakauslehtimarkkinasta. Tänään julkistetut lukijamäärät vahvistavat Avun aseman Suomen suurimpana viikkolehtenä.
Julkaistu 28.2.2018

Apu kasvoi taas

Avun lukijamäärä kasvoi edellisestä mittauksesta, ja on nyt 370 000 (KMT 2017). Apu tavoittaa taas tuhansia lukijoita aiempaa enemmän ja on Suomen luetuin viikkolehti.

”En tiedä toista lehteä, jolla olisi niin hieno tarina kuin Avulla. 85 vuotta sitten Suomessa elettiin suurtyöttömyyden aikaa. Helmikuussa 1933 Yrjö ja Aune Lyytikäinen perustivat Apu-lehden perheellisten työttömien auttamiseksi. Työttömät myivät Apua kaduilla, ravintoloissa, junissa ja ovelta ovelle ja myyjä sai kahden markan hintaisesta lehdestä 1,25 mk perheensä elättämiseen. Vuonna 1935 Avusta tuli normaaliin tapaan myytävä lehti. Olen ylpeä voidessani olla mukana viemässä tätä hienoa tarinaa eteenpäin”, Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro kertoo.

2,4 miljoonaa suomalaista on kiinnostunut puutarhanhoidosta, sisustamisesta tai rakentamisesta – A-lehdet tavoittaa heistä 1 245 000 (52 %)

”Avulla on hieno yhteiskunnallinen tarina ja olemme Avusta todella ylpeitä. A-lehdet on lukijamäärällään myös asumisen markkinajohtaja ja nopeasti kasvava asumisen sivustomme Meillä kotona vahvistaa jo ennestään vahvaa asemaamme”, A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila sanoo.

Lisätiedot:

A-lehdet Oy:n toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila, +358 40 777 9212

Apu on suomalainen viikkolehti, joka on perustettu vuonna 1933. Apu tuoteperheeseen kuuluvat Avun lisäksi Apu Terveys, Apu Ristikot, Apu Krypto, Suuri & Helppo Ristikkokirja ja Apu.fi.

A-lehtien asumisen brändejä ovat Meilläkotona.fi, Avotakka, Jouluherkut, Kaikkien aikojen joulu, Kaneli&Sokeri, Kotivinkki, Maku, Meidän Mökki, Meidän talo, Unelmien Talo & Koti, Rakkaudella Vege ja Viherpiha.