Näin vahvistat brändiäsi natiivimainonnan keinoin – pari yksinkertaista vinkkiä

Näin vahvistat brändiäsi natiivimainonnan keinoin – pari yksinkertaista vinkkiä
Natiivimainonnan avulla voit vahvistaa brändiäsi ja korostaa vahvuuksiasi sekä kilpailuetujasi. Tärkeintä on kertoa tarinoita, jotka kiinnostavat.
Julkaistu 3.11.2019

Natiivikerronnan myötä voit tuoda esiin sellaisia uusia brändiargumentteja, jotka ovat ehkä jääneet kuluttajilta pimentoon, mutta joista haluaisit brändisi muistettavan. Laatu, asiakaslähtöisyys ja palvelukonseptit ovat yritysten viestinnässä usein käytettyjä ja kuluneita sanoja, mutta mitä ne tarkoittavat käytännössä sinun yrityksessäsi?

Voit esimerkiksi kertoa yrityksesi kasvutarinan journalistisia keinoja hyödyntäen. Jos yrityksesi on saanut alkunsa yhden ihmisen ideasta ja pienestä pajasta ja kasvanut siitä alansa merkittäväksi toimijaksi, kerro seikkaperäisesti koko tarina. Tuote tai palvelu ei voi olla huono, jos se on nollasta kasvanut, eikö niin? Kiinnostava kasvutarina tuo uskottavuutta ja luotettavuutta brändillesi.

Tai mikset kertoisi, miten sinun tuotteesi valmistetaan käsityönä tehtaalla taitavien ammattilaisten voimin alusta loppuun, ja mistä laatu oikein syntyy? Anna kuluttajalle mahdollisuus tutustua tuotteidesi valmistukseen ja vakuuttua niiden laadusta videosisällön avulla.

Voit nostaa esiin esimerkiksi yrityksesi vastuullisuutta kotimaisena työnantajana. Yhtälailla voit kertoa konkreettisesti yrityksesi ilmastotaistelusta erilaisten käytännön esimerkkien voimalla – mitä tapahtuu tuotannossa syntyvälle materiaalihävikille, miten hoidatte kierrätyksen tai mistä materiaalit ovat peräisin ja miten niiden valmistuksessa huomioidaan ilmastoasiat. Perinteisessä mainonnassa nämä asiat ilmaistaan usein ympäristömerkillä, ISO-sertifikaatilla tai Avainlipulla, mutta ne eivät kerro koko totuutta konkreettisista teoista. Tarinallinen sisältö on vakuuttavampaa ja kiinnostavampaa kuin yksittäisen serfikaatin tai laatuleiman myöntämisperusteet.

Kuluttaja ei enää erottele kaupallista tai journalistista sisältöä, kunhan sisältö on kiinnostavaa.

Kuluttaja ei enää erottele kaupallista tai journalistista sisältöä, kunhan sisältö on kiinnostavaa. Kilpailu kuluttajan ajasta tässä infotulvassa on kova, ja vain kiinnostavaa sisältöä klikataan. Natiivimainonnassa – yhtä lailla kuten journalismissakin – vain mielikuvitus on rajana.

Kerro siis tarinoita, jotka kiinnostavat. Me A-lehdissä osaamme tarinankerronnan 86 vuoden kokemuksella – ota yhteyttä, me autamme sinua löytämään oikeat näkökulmat ja kiinnostavimmat tarinat!

Kirjoittaja: Mervi Rantakari

Mervi Rantakari johtaa natiivi- ja vaikuttajamarkkinoinnin tiimiä A-lehdissä.

Kiinnostuitko natiivimainonnan mahdollisuuksista? Kysy lisää A-lehtien yritysasiakasmyynnistä 050 414 4200 tai yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.