Rillimarei-komedia tuo näyttelijät osaksi chatfictionia – Nissenin somesarjaa tähdittää Risto Kaskilahti

Rillimarei-komedia tuo näyttelijät osaksi chatfictionia – Nissenin somesarjaa tähdittää Risto Kaskilahti
A-lehtien Nissenille tuottama chatfiction-sarja Rillimarei yhdistää ensimmäistä kertaa Suomessa näyttelijät chatfictioniin. Uutta komediaa tähdittävät Risto Kaskilahti, Minna Kivelä ja Tessi Arstila. Sarjan on käsikirjoittanut kirjailija Eve Hietamies.
Julkaistu 3.4.2019

A-lehtien uusin chatfiction-tuotanto on Apu-brändin ja Nissenin yhteistyönä toteutettu komedia Rillimarei!. Sarja alkaa 4. huhtikuuta Avun Facebookissa.

Chatfiction on mobiiliin suunniteltu kerronnanmuoto, jossa tarina etenee viesti viestiltä. A-lehdet on jo aiemmin hyödyntänyt chatfiction-kerrontaa menestyksekkäästi sekä journalistisissa että kaupallisissa sisällöissä. Nyt alkava sarja yhdistää Suomessa ennennäkemättömällä tavalla näyttelijät chatfictioniin.

Kahdeksanosaisessa komediassa katsoja pääsee seuraamaan fiktiivisen Suomelan perheen ryhmäkeskustelua. Tapahtumat sysää liikkeelle Risto Kaskilahden roolihahmon, Markku-isän, ikänäön oireet. Suomelan perheen äidin roolissa nähdään Minna Kivelä, ja tytärtä esittää Tessi Arstila. Näyttelijät antavat kasvonsa sarjan päähenkilöille ja esiintyvät viestiketjuun lähetetyissä selfieissä. Kaskilahti, Kivelä ja Arstila nähdään myös sarjan markkinointimateriaaleissa.

”A-lehtien kanssa yhteistyössä toteutettu chatfiction-kampanja on suunniteltu Nissenin syksyllä 2017 uudistettua mainonnan linjaa myötäileväksi. Ehdotuksessa meitä puhutteli perinteisen komedian ja uudenlaisen digikerronnan yhdistäminen”, sanoo Nissenin markkinointipäällikkö Kaisa Kasila.

Perinteisestä erottuva tarinankerronnan muoto sopii erinomaisesti Nissenin tyyliin tehdä yllättävää ja oivaltavaa markkinointia. Yhteistyön tavoitteena on kasvattaa Nissenin ilmaisen näöntarkastuksen tunnettuutta 40–64-vuotiaiden naisten ja miesten kohderyhmässä, jonka Apu tavoittaa laajasti.

Ratkaisuna A-lehdet konseptoi ja toteutti Nissenille Rillimarei!-chatfictionin, jonka juoneen Nissenin tavoiteviestit käsikirjoitettiin sisään. Kampanja rakentuu eri kanavissa saumattomasti Rillimarei!-sarjan sisältöjen ja visuaalisuuden ympärille. Avun lisäksi tukimedioina käytetään Kotivinkkiä, Eevaa ja A-lehtien digiverkostoa.

”Jotta yleisö lämpenee huumorille sisältömarkkinoinnissa, täytyy ymmärtää kohderyhmän elämäntilannetta. Huumorin pitää olla empaattista, mutta myös yllättää, keikauttaa tilanteita nurinkurin ja hyödyntää parodiaa”, sanoo creative planner Helena Jutila A-lehdistä.

Kampanja on toteutettu A-lehtien mediamyynnin ratkaisuna ja suunnittelusta sekä tuotannosta vastaa A-lehtien sisältömarkkinointitoimisto Sisältöstudio.

Katso ensimmäinen jakso tästä: apu.fi/rillimarei

Lisätiedot:

Nissen, markkinointipäällikkö Kaisa Kasila 040 184 8083, kaisa.kasila@instru.fi

A-lehdet, Sisältöstudio, creative planner Helena Jutila 050 375 6090, helena.jutila@a-lehdet.fi

A-lehdet, Mediamyynti, partner manager, Laura Björkskog, 050 431 8094, laura.bjorkskog@a-lehdet.fi