Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Favora-tuoteperheen tunnettuutta ja tuotteiden menekkiä 25-55-vuotiaiden naisten keskuudessa natiivimainonnan keinoin. Toissijaisena tavoitteena oli tuoda esille Favora-tuotteiden ominaisuuksia, kertoa iho-ongelmista ja tarjota ratkaisuja niiden hoitoon.

 

Kuva: Kolmistaan / Karoliina Sallinen

Ratkaisu

Kampanjaan valittiin mukaan kolme herkkäihoista vaikuttajaa, jotka tavoittivat laajasti Favoran kohderyhmää: Kolmistaan-blogin Karoliina (Lily.fi), Too Big To Be Me -blogin Anna (FitFashion.fi) sekä Anna Saivosalmi (Kauneusjaterveys.fi). Jokainen vaikuttaja toteutti yhden persoonallisen ja omiin ihonhoitokokemuksiin perustuvan blogipostauksen sekä Instagram-noston.

Kuva: Kolmistaan / Karoliina Sallinen

Blogipostauksien teemana oli herkän ihon hoito ja Favoran tuotteista informointi. Vaikuttajat ohjasivat postauksista lukijansa edelleen kauneusjaterveys.fi -sivustolla julkaistuun verkkoadvertoriaaliin. Advertoriaali kokosi yhteen yleisimmät apteekin kosmetiikkahyllyllä esitetyt herkän ihon kysymykset, joihin Orion Pharman asiantuntijat vastasivat. Lisäksi advertoriaalissa aktivoitiin lukijoita Favora-tuotepakettien arvonnalla.

Vaikuttajien Instagram-nostot ohjasivat liikennettä blogipostauksiin. Display-mainonnalla puolestaan lisättiin brändituntemusta ja ohjattiin kävijöitä verkkoadvertoriaalin pariin.

Kuva: Kolmistaan / Karoliina Sallinen

Tulokset

Kampanja onnistui erinomaisesti! Verkkoadvertoriaali toimi erityisen hyvin – se vahvisti kuluttajien mielikuvaa brändistä sekä kasvatti ostoharkintaa. 82 % inspiraatioartikkelin lukeneista harkitsee Favoraa seuraavaksi ihonhoitotuotteekseen, jonka lisäksi 44 % aikoo hakea lisätietoa tuotteista, sekä 35 % ostaa tuotteita. Inspiraatioartikkelin kilpailu aktivoi: 35 % lukijoista osallistui tuotepakettien arvontaan.

Kuva: Kolmistaan / Karoliina Sallinen

Asiakkaamme sanoin

”Monipuolinen kampanja vahvisti mielikuvaa Favorasta erityisesti herkän ihon tuotesarjana. Saimme kampanjan myötä mukavasti lisää liikennettä Favoran Facebook- ja verkkosivuille verkkoadvertoriaalin herätettyä runsasta kiinnostusta aktivoiden kuluttajia hakemaan lisätietoa tuotteista. Yhteistyö A-lehtien kanssa sujui jouhevasti ja koin kattavan jälkiraportoinnin erittäin hyödylliseksi,” kertoo Favoran tuotepäällikkö Nina Vehniö.

Kiinnostuitko?

Kysy A-lehtien mediamyynnistä lisää vaikuttajamarkkinoinnista ja erilaisista natiivimainonnan ratkaisuista. Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi tai p. 050 4144 200 tai mediamyynti@a-lehdet.fi.