CASE: Sloggi ZERO Feel

Sloggi lanseerasi ZERO Feel -tuotteensa näyttävästi suosittuja vaikuttajia sekä monikanavaista natiivimainontaa hyödyntäen.

Tavoite

"Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Sloggin keskeisiä brändiattribuutteja, innovatiivisuutta ja mukavuutta, sekä lanseerata "Unfasten Yourself" –  kampanja samaistuttavalla, persoonallisella ja hauskalla tavalla. Halusimme yhdistää vaikuttajaohjelman PR-toimintaamme vahvalla digiaktivoitumisella mediayhteistyön kautta. Mediakumppanilta vaadimme tavoitellun kohdeyleisön vahvaa tuntemusta sekä osaamista kiehtovan ja inspiroivan sisällön luomisessa, joka edistäisi uuden tuotteen myyntiä paikallisilla markkinoilla." *

Katrine Tvistholm, Digital Marketing Manager, Sloggi NORTH

*asiakkaan kommentti on käännetty suomeksi

Kohderyhmä

Pääkohderyhmä olivat 25-35-vuotiaat, itsevarmat naiset, jotka viihtyvät omassa kehossaan ja ovat siitä ylpeitä.

Ratkaisu

Kampanjan kasvoina toimivat kaksi  tunnettua vaikuttajaa Start living your best life ja Tickle your Fancy -blogeista. Heidän blogi- ja instagram-postaustensa ympärille luotiin monikanavakampanja, joka sisälsi printti- ja displaymainontaa. Blogipostauksille ohjattiin yleisöä nostoilla Kauneus & Terveys sekä Trendi&Lily -uutiskirjeissä.

  

Tutustu Elisan ja Saran Sloggi ZERO Feel -blogipostauksiin täällä>> ja täällä>>.

Bloggaajien instagram-nostoissa seuraajia pyrittiin aktivoimaan arvonnalla, jossa oli palkintona Sloggin ZERO Feel -tuotepaketti. Bloggaajat jakoivat Instagramissa myös itse kuvaamaansa kampanjavideota.

Trendi- sekä Kauneus & Terveys -lehtiin tehtiin advertoriaali, jonka tarkoituksena oli kasvattaa kampanjan tavoittavuutta sekä lisätä kiinnostusta tuotteiden kokeiluun.

Uutiskirjenostoilla ja neljän päivän pituisella Lily.fin display-haltuunotolla saatiin lisää lukijoita blogipostauksille.

”Kampanjaa oli mielenkiintoista tehdä, sillä saimme todella vapaat kädet toteutuksen suhteen. Oli hauska lähteä suunnittelemaan videota alusta alkaen, ilman sen suurempia raameja, joissa pysyä. Kummallakin oli vahva visio siitä, että video ja kampanjakuvat olisi kiva kuvata ulkomailla. Karibian letkeä, rento ja huoleton fiilis istui Sloggin ideologiaan. Sen ympärille ideoimme videon, ja lopulta pallottelimme kummallekin oman näkökulman blogipostauksiin.”
Elisa Lepistö, sisällöntuottaja, Start Living Your Best Life -blogi

”Kaikki lähti malliston vilpittömästä fanituksesta. Tuotetta oli helppo ylistää, koska se vakuutti meidät ensisovituksella. Halusimme alusta alkaen tehdä jotain tyypillisestä alusvaatekuvauksesta poikkeavaa, sillä kyse on innovatiivisesta rintaliivimallista. Inspiroiduimme värikkäästä mallistosta ja päätimme toteuttaa sisällöt kaukana talvisesta Suomesta. Kampanja ja mallisto sopivat meidän molempien brändeihin, joten kummallakin riitti toteutusideoita. Oli mahtavaa, että asiakas innostui lähes kaikista ideoistamme!”
Sara Vanninen, sisällöntuottaja, Tickle Your Fancy -blogi

Tulokset

Kampanja saavutti laajan näkyvyyden Lily.fissä. Pelkästään blogipostaukset tavoittivat yli 12 000 käyttäjää.

Instagram-nostoihin kertyi yli 4 000 tykkäystä, lähes 1000 kommenttia, joilla osallistuttiin arvontaan. Instagram-videoille tuli yli 7 000 näyttökertaa. 

Kampanjasta tehdyn tutkimuksen mukaan molemmat printtimainokset olivat voimakkaasti tai hyvin voimakkaasti toimintaa luovia. Mainonta koettiin hyödyllisenä ja se ohjasi kuluttajat hakemaan lisää tietoa tuotteista ja/tai ostamaan niitä.

Display-mainokset keräsivät yhteensä 859 993 näyttökertaa ja niitä klikattiin 3 801 kertaa (CTR 0,44%).

Display-haltuunotto toimi erittäin hyvin (CTR 0,77-0,81%). Parhaiten display-mainoksista toimi bloggajien videosta tehty interstitiaali.

Uutiskirjenostot keräsivät yli 1900 klikkiä.
 

Kampanjan tärkeimmät opit

Olin tyytyväinen lopputulokseen, ja oli mukava päästä ideoimaan näin laajaa kokonaisuutta.
Elisa Lepistö, Start Living Your Best Life-blogi


Tuntui, että laadukasta sisältöä ja kiinnostavaa sanomaa saatiin kerrankin levitettyä sen ansaitsemalla tavalla, kun hyödynnettiin sekä somea että perinteisiä medioita. Ja tulokset puhuvat puolestaan!
Sara Vanninen, TickleYour Fancy -blogi

Asiakkaamme sanoin

Yhteistyömme A-lehtien kanssa täytti kaikki kampanjan tavoitteet. Olimme  tyytyväisiä sekä luovaan toteutukseen että kampanjan tuloksiin.” *

Katrine Tvistholm, Digital Marketing Manager, Sloggi NORTH

 

*Asiakkaan kommentti on käännetty suomeksi

Kiinnostuitko?

Ota yhteyttä A-lehtien yhteyshenkilöösi

tai p. 050 4144 200

tai mediamyynti@a-lehdet.fi.

Voit myös täyttää yhteydenottolomakkeen>>, niin palaamme sinulle seuraavan työpäivän aikana.