Verkkomainonta

Ohjelmallinen ostaminen

Ohjelmallinen ostaminen lisää huomattavasti mainostajan tehokkuutta. Se mahdollistaa reaaliaikaisen ostamisen digitaalisissa kanavissa, kohdentamisen tarkallekin kohderyhmälle sekä optimoinnin.

Mainostajat ja mediat hyödyntävät ohjelmallista ostamista enenevissä määrin. Ohjelmallisen ostamisen avulla voit kohdentaa mainontaa reaaliaikasesti ostettua dataa hyödyntäen.

Voit ostaa A-lehdistä ohjelmallisesta verkkomainontaa näiden palveluiden kautta:

  • Adform
  • Google Ad Exchange
  • Rubicon
  • SmartAdServer

Kaikki verkkopalvelumme ovat ostettavissa ohjelmallisesti. Valmiita kohdistusratkaisuja ovat esimerkiksi erilaiset demografiatiedot, kiinnostusalueet ja sivustojen sisällöt. Verkkopalvelumme ovat mobiilioptimoituja, joten voit myös ohjelmallisesti kohdistaa näkyvyyttäsi kaikkiin päätelaitteisiin. Suosituimmat mainosmuotomme ovat paraati desktopissa ja mobiilissa, sekä erilaiset rich media -ratkaisut, kuten Swipe.

A-lehtien verkosto ja mainospaikat

A-lehtien verkosto on keskitetty viiteen sivustoon: Apu.fi, Demi.fi, Lily.fi, Meillakotona.fi ja Terve.fi. Yksi domain koostuu useamman eri brändin sisällöistä ja blogeista. Tarkemman sivustolistauksen löydät sivun alalaidasta.

Kaikilla sivustoilla on myös käytössä sama mainospaikkasijoittelu. Ensinmmäinen mainos päätelaitteesta riippumatta on aina header-osion alapuolella. Tämän jälkeen mainospaikat latautuvat dynaamisesti sisällön keskelle. Mainospaikkojemme latautumisessa on käytössä lazy load -tekniikka ja mainospaikkamme ottavat myös huomioon esimerkiksi käyttäjän selausnopeuden. Nämä ratkaisut mahdollistavat paremman viewability-tason saavuttamisen. Tarkemman listauksen ohjelmallisesti ostettavista mainosmuodoista löydät sivun alalaidasta. 

Perinteisten display-mainoksien lisäksi voit ostaa meiltä ohjelmallisesti natiividisplaytä. Natiividisplay on ostettavissa kaikilta sivustoiltamme normaalin displayn tapaan. Tällä hetkellä natiividisplayn ostaminen on mahdollista ainoastaan DV360:sen puolelta (vanha DBM). Sivun alalaidasta löydät tarkemmat tekniset tiedot ohjelmallisesti ostettavaan natiividisplayhin. Natiividisplayn lisäksi sisällönsuosittelupaikkojemme yhteyteen on ostettavissa ReadPeakin kautta natiivimainontaa.  

Päätelaitteet

A-lehtien verkostosta mainontaa on mahdollista ostaa kaikilta eri päätelaitteilta: desktopilta, mobiililta ja tabletilta. Tablet-laitteilla latautuu mobiilimainospaikat. Verkostomme kaikista mainoslatauksista jopa noin 70% on mobiiililla, noin 20% desktopilla ja noin 10% tablet-laitteilla. Sivustojen välillä ei ole suuria eroja ja jokaisella sivustolla korostuu mobiilikäyttö.

 

Ohjelmallisen diilit

Suosittelemme ohjelmallista ostamista tekeville asiakkaillemme diiliä eli Deal ID:ta. Diili on verkkomainonnan osto- ja myyntimalli, jossa ostetaan ohjelmallisesti kohderyhmiä etukäteen sovitulla cpm-hinnalla. Diili varmistaa näkyvyytesi sovitussa mediaympäristössä. Diilejä voidaan tehdä Adformiin ja Googlen DV360:seen (vanha DBM). Ohjelmallisen hinnoittelu tapahtuu diileissämme mainoskoon mukaan. Tämän johodosta perustamme diilit lähtökohtaisesti erikseen mainoskoottain; paraatimainoksille ja taktisille mainoksille.

Suosittelemme käyttämään lähtökohtaisesti toimistotason diilejä. Luomme kuitenkin myös mielellämme asiakaskohtaisia diilejä ja meillä on mahdollisuus myös tehdä kampanjakohtaisia diilejä erilaisin kohdennuksin.

Mikäli sinulla ei vielä ole käytössäsi diiliä, ole yhteydessä osoitteeseen verkkomainos@a-lehdet.fi.

 

Programmatic Guaranteed

A-lehtien inventaaria on mahdollista myös ostaa programmatic guaranteed -ostotavan avulla, joka yhdistää suoraostamisen ja ohjelmallisen edut. Programmatic guaranteed -diilit ovat mahdollisia kun ostajalla on käytössä DSP:nä Googlen DV360. PG-diilien avulla on mahdollista ostaa kiinteä näyttömäärä suoraostamisen tapaan ja ostotapa yksinkertaistaa suoraostamisen prosessia. Lisäksi PG-diilien avulla kampanjaa voidaan hallinnoida DSP:n puolella reaaliajassa ja päätöksien teko onnistuu entistä helpommin datapohjaisesti.  

Kiinnostuitko?

Kysy lisää A-lehtien mediamyynnistä. Ota yhteyttä yhteyshenkilöösi tai p. 050 4144 200 tai mediamyynti@a-lehdet.fi. Voit myös täyttää allaolevan lomakkeen, jolloin olemme sinuun yhteydessä viimeistään seuraavan työpäivän aikana.

Ohjelmalliseen liittyvissä teknisissä asioissa voit olla suoraan yhteydessä display-tiimiimme: verkkomainos@a-lehdet.fi

 

A-lehtien verkosto

SivustoBrändit
Apu.fiEevaImageMondoTuulilasi
Demi.fi
Lily.fi
Meillakotona.fiAvotakkaKotivinkkiMakuMeidän MökkiMeidän TaloUnelmien Talo & KotiViherpiha
Terve.fiApu TerveysFitfashionKauneus & TerveysTerve.fiVoi Hyvin

Mainoskoot päätelaitteittain

PäätelaiteKoko
Desktop980x667980x600980x552980x400980x300980x240980x120970x250800x250
728x90676x520468x400300x250300x600250x600200x900160x600140x350
Mobile320x480320x320320x160320x53320x50300x600300x431300x300300x250

Ohjelmallisen natiividisplay (DV360)

DSPDV360
KenttäKuvausVaatimusMerkkimäärä
HeadlineOtsikko (esimerkiksi artkkelin otsikko)Pakollinen25 merkkiä
ImageKuvituskuvaSuositeltuNA
BodyLeipäteksti (esimerkiksi artikkelin kuvaus)Pakollinen90 merkkiä
AdvertiserTeksti, joka identifioi mainostajan (esimerkiksi mainostaja tai brändi)Pakollinen25 merkkiä

Ota yhteyttä

Mietitkö miten voit tehdä vaikutuksen kohderyhmääsi? Ota yhteyttä yritysmyyntiimme, niin jutellaan lisää kasvokkain!

CAPTCHA
Tämän kysymyksen tarkoitus on varmistaa, että olet ihminen ja estää automaattisten roskapostien lähettäminen.