A-lehdet ostaa osuuden verkkokauppa Weekendbeestä

A-lehdet ostaa osuuden verkkokauppa Weekendbeestä
A-lehdet vahvistaa asemiaan verkkokaupassa ostamalla 20 %:n osuuden vastuullisten urheilu- ja ulkoiluvaatteiden verkkokauppa Weekendbeestä.
Julkaistu 3.5.2021

”Sijoitus Weekendbeehen sopii hyvin strategiaamme tutkia kansainvälisen potentiaalin omaavia erikoisverkkokauppoja. A-lehdet on vuodesta 2014 lähtien rakentanut verkkokaupasta merkittävää liiketoiminta-aluetta median rinnalle. Tavoitteemme on edelleen vahvistaa ja kasvattaa verkkokauppaliiketoimintaa. Siksi haemme aktiivisesti tämän tyyppisiä sijoituskohteita”, A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila kertoo.

Vuonna 2020 A-lehdet-konsernin liikevaihdosta noin puolet tuli verkkokauppaliiketoiminnasta, ja osuus liikevaihdosta nousee tänä vuonna edelleen.

Weekendbee-verkkokaupan perustivat vuonna 2018 Jukka Saarikorpi ja Aissa Paronen. Yritys syntyi vastaamaan kuluttajien tarpeeseen löytää vastuullisia urheilu- ja ulkoiluvaatteita, joiden vastuullisuusselvitys on helposti saatavilla. Kaikki verkkokaupassa tarjolla olevat brändit ovat täysin sitoutuneita vastuullisuuteen. Vuonna 2020 yrityksen liikevaihto oli lähes miljoona euroa ja liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna yli 300 %. Nopeasti kasvavan Weekendbeen liikevaihdosta 20 % tuli viime vuonna kansainvälisiltä markkinoilta, jonne yritys satsaa merkittävästi tulevina vuosina.

"On mahtavaa päästä osaksi A-lehtien verkkokauppaportfoliota, jossa on mukana suomalaisen verkkokaupan kärkinimiä. Suunnitelmissamme on A-lehtien tarjoaman rahoituksen ja yhteistyön avulla lähteä kansainvälisen kasvun lisäksi hankkimaan uusia vastuullisia tuotteita ja tuotemerkkejä asiakkaillemme", Weekendbeen toimitusjohtaja Jukka Saarikorpi kommentoi.

Lisätietoja:

A-lehdet Oy, toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila, 040 777 9212, kaisa.ala-laurila@a-lehdet.fi

Weekendbee Oy, toimitusjohtaja Jukka Saarikorpi, 040 550 3400, jukka@weekendbee.com

Kuva: Weekendbee