Natiivisisällöt

Natiivisisällöt
Katso tästä ohjeet natiivisisältöjen materiaalien toimittamiseen.
Julkaistu: 31.12.2019
Kampanjan onnistumisen kannalta on tärkeää saada mahdollisimman nopeasti alla mainitut tiedot. Sisältöjen tekeminen voidaan aloittaa, kun materiaalit ovat tuottajalla. Materiaalien tuotantoon tarvitsemme kaksi viikkoa.
Natiiviartikkeli
Taustamateriaalit
- Esim. tiedotteet, aiemmin julkaistut artikkelit, linkit nettisivuille jne.
- Mahdollisen haastateltavan nimi, titteli ja yhteystiedot
Kuvat
- Painokelpoisia fiiliskuvia tuotteista ja mahdollista kuvituskuvaa
- Formaatti: JPG, PNG tai GIF
- Tiedostokoko: max 20 Mt
Video
- Artikkelissa voidaan käyttää looppaavaa autoplay-videota
- Pituus 5-15 sekuntia, ei ääniä
- Formaatti: MP4
- Tiedostokoko: max 4 Mt
Linkitysosoite
- Mihin osoitteeseen artikkelista ohjataan?
- Linkki/linkit ja mahdolliset utm-tagit
Tuotenostoelementti
- Mitkä tuotteet (1-4 kpl) halutaan nostaa?
- Lyhyet esittelytekstit tuotteista
- Linkit tuotesivuille
- Tuotekuvat (kuvassa mielellään pelkkä tuote syvättynä, muoto JPG, PNG tai GIF, tiedostokoko max 20 Mt)
+ Asiakkaan muut mahdolliset toiveet.
Printtiadvertoriaali
Sisältökulma ja tekstin tyyli
- Advertoriaalit muistuttavat ilmeeltään ja puhuttelutavaltaan lehden sisältöä, mutta ne erotetaan selkeästi toimituksellisesta sisällöstä aina sanalla MAINOS.
- Millainen sisältökulma advertoriaaliin toivotaan, mitä halutaan ensisijaisesti viestiä? Millaista kohderyhmää tavoitellaan?
- Tekstin tyyli, esim. tarinallinen / infoava / inspiroiva
Taustamateriaalit
- Esim. tiedotteet, aiemmin julkaistut artikkelit, linkit nettisivuille jne.
- Mahdollisen haastateltavan nimi, titteli ja yhteystiedot
Kuvat
- Painokelpoisia (resoluutio 300) fiiliskuvia tuotteista ja mahdollista kuvituskuvaa
- Formaatti: JPG, PNG tai GIF
Graafinen ohjeistus
- Brändin graafinen ohjeisto
- Painokelpoinen logo
- Haluttu fontti (jos löytyy)
- Valmis malli halutusta tyylistä (jos löytyy)
+ Asiakkaan muut mahdolliset toiveet