A-lehdet selvittää, miten natiivimainonta toimii podcasteissa, ja julkaisee Lily Talks -podcastin

A-lehdet selvittää, miten natiivimainonta toimii podcasteissa, ja julkaisee Lily Talks -podcastin
A-lehtien verkkoyhteisö Lily julkaisee uuden Lily Talks -podcastin. Ohjelman yhteydessä käynnistyy Viestintäalan tutkimussäätiön rahoittama hanke, joka selvittää kaupallisen sisältöyhteistyön vaikuttavuutta podcasteissa.
Julkaistu: 13.5.2018

Lily Talks -podcastia juontavat Lilyn vaikuttajat, minkä lisäksi ääneen pääsevät vaihtuvat asiantuntijavieraat. Yhdeksänosainen sarja tehdään in-house-tuotantona A-lehdissä.

”Podcastit kiinnostavat nyt paljon nuoria aikuisia ja tarjoavat uuden tavan tehdä heille koukuttavaa sisältöä. Äänisisältöjä kuunnellaan paitsi kotona myös lenkkeillessä, työmatkoilla ja matkustaessa”, sanoo Trendin ja Lilyn päätoimittaja Mari Karsikas.

”Lily Talks -podcastin kautta tavoitamme asiakkaillemme relevantin kohderyhmän jälleen uudella tavalla ja eri tilanteissa. Kanavana se tarjoaa mahdollisuuden kehittää hyvin räätälöityjä, kohderyhmää puhuttelevia, kaupallisia sisältöjä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa”, jatkaa A-lehtien mediamyynnin myyntijohtaja Päivi Vaipuro.

Kolmessa ensimmäisessä jaksossa keskustelua vetää Anna Vihervaarasta -blogin Anna Kauhala. Aiheena on kehon ja mielen hyvinvointi. Yksi jaksoista toteutettiin kaupallisessa yhteistyössä Terveystalon kanssa.

”Lily Talks tarjoaa kiinnostavan mahdollisuuden herättää keskustelua nuorille naisille tärkeistä aiheista ja tehdä kohderyhmälle hyödyllistä sisältöä. Meillä on juuri käynnissä nuorten mielenterveyteen liittyvä yhteiskunnallinen kampanja, johon podcastyhteistyö istui hyvin luontevasti”, sanoo Terveystalon markkinointijohtaja Tiina Marttinen.

A-lehdet tutkii Lily Talksin yhteydessä kaupallisen sisältöyhteistyön vaikuttavuutta podcasteissa. Kaksivaiheinen tutkimus sisältää kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen osuuden. Tutkimus auttaa podcastien kaupallisten ratkaisujen kehittämisessä ja tarjoaa mainostajille tietoa, miten podcast toimii natiivimainonnan mediaympäristönä. Lisäksi tutkimuksessa kartoitetaan podcastien kuuntelutottumuksia sekä vaikuttajan yleisösuhdetta ja roolia podcastin juontajana. Tulokset julkistetaan syksyllä 2018.

Lily Talks -podcast on kuunneltavissa Lily.fissä ja iTunesissa. Uusi jakso ilmestyy keskiviikkoisin.

Kuuntele Terveystalon kanssa kaupallisessa yhteistyössä toteutettu jakso tästä.

Lisätiedot:

A-lehdet Oy, Trendin ja Lilyn päätoimittaja Mari Karsikas, mari.karsikas@a-lehdet.fi, 050 4144 285

A-lehdet-konserni on rohkea ja uudistuva mediatalo, joka on kasvanut asumisen ja terveyden asiantuntijaksi sekä digitaalisen vaikuttamisen edelläkävijäksi. A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytäryhtiöt Finnish Design Shop Oy ja Oma Terveys Oy. Toukokuun 2018 alusta konserniin liittyi kasvumarkkinointiyritys Genero Oy. Konsernin liikevaihto oli viime vuonna 102,5 miljoonaa euroa.