A-lehdet teki erinomaisen tuloksen

A-lehdet teki erinomaisen tuloksen
A-lehdet-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 102,5 miljoonaa euroa, kasvoi edellisvuoteen 1,6 %. Kasvun taustalla oli digitaalinen liiketoiminta, pääasiassa verkkokaupan merkittävä kasvu sekä Suomessa että kansainvälisesti. A-lehdet-konsernin liikevoitto lähes tuplaantui 9,3 miljoonaan euroon.
Julkaistu 27.3.2018

Hyväksy evästeet

YouTuben videosoitin käyttää evästeitä. Hyväksy evästeet katsoaksesi videon.

Youtube video placeholder

”Olemme saaneet konsernin liikevaihdon hyvälle kasvu-uralle. Valintamme lähteä etsimään uusia digitaalisia tulovirtoja erityisesti asumisen ja terveyden alueilla sekä uudet tavat tehdä medialiiketoimintaa tuottivat erinomaisen tuloksen. A-lehteläisillä on nyt päällä kova into uuden oppimiseen ja kokeilemiseen. Meillä on talo täynnä kunnianhimoisia huippuosaajia”, A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila iloitsee.

Designin verkkokauppaa 81 maahan

Liiketoimintaympäristön muutokset ja median digitalisoituminen ovat luoneet A-lehdille uusia kasvumahdollisuuksia. Konsernin digitaalisia palveluita ovat muun muassa verkkokaupat Finnish Design Shop ja Hyvinvoinnin Tavaratalo. Vuosi 2017 oli huippumenestyksekäs verkkokauppa Finnish Design Shopille. Liikevaihto kasvoi tilikaudella yli 45 prosentilla, ja pohjoismaista designia myytiin vuoden aikana 14,4 miljoonalla eurolla. Viennin osuus myynnistä oli 44,5 %. Finnish Design Shop toimitti tilauksia viime vuonna peräti 81 maahan, suurimpina Yhdysvallat, Australia, Iso-Britannia, Sveitsi, Italia ja Japani. Liikevoitto kolminkertaistui 586 000 euroon.

Apu-lehti kasvatti tilausliikevaihtoaan että lukijamääriään

Digitaalisten mediatuottojen kasvu tuli eritoten sisältömarkkinoinnin kasvusta. Myös A-lehtien aikakauslehtien asema ja tunnettuus Suomessa ovat edelleen vahvat. Vuosi 2017 oli huikea menestys erityisesti Apu-lehdelle, joka kasvatti sekä tilausliikevaihtoaan että lukijamääriään ollen Suomen suurin viikkolehti. Apu on A-lehtien julkaisemista lehdistä lukijamäärältään suurin, ja tavoittaa 370 000 lukijaa (KMT 2017). Eeva pysyy vankasti Suomen luetuimpana naistenlehtenä 363 000 lukijalla. A-lehdet on edelleen selkeästi myös asumisen aikakauslehtien markkinajohtaja. Asumisen aikakauslehtien ja niitä täydentävän verkkopalvelun Meilläkotona.fi kokonaistavoittavuus on jo 950 000.

Lisätiedot:

A-lehdet Oy:n toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila, 040 777 9212

A-lehdet on rohkea ja uudistuva sisältötalo, joka on kasvanut mediasta asumisen ja terveyden asiantuntijaksi sekä digitaalisen vaikuttamisen edelläkävijäksi. A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytäryhtiöt Finnish Design Shop Oy ja Oma Terveys Oy. Konsernin liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa.