A-lehdet tuo ikonisen kaupunkikulttuuribrändi Time Outin Pohjoismaihin myöhemmin tänä vuonna

A-lehdet tuo ikonisen kaupunkikulttuuribrändi Time Outin Pohjoismaihin myöhemmin tänä vuonna
A-lehdet aloittaa yhteistyön kansainvälisen digitaalisen Time Out -brändin kanssa.
Julkaistu 19.5.2025

Nyt solmitun franchising-sopimuksen myötä Time Out laajentuu ensimmäistä kertaa Pohjoismaihin. Time Out on maailmanlaajuisesti tunnettu kuratoiduista artikkeleista, jotka esittelevät parhaimmat aktiviteetit, nähtävyydet, ravintolat ja baarit sekä matkavinkit paikallisten asiantuntijoiden koostamina ja jaettuina useissa digitaalisissa kanavissa.

Myöhemmin tänä vuonna lanseerattava Time Out Nordics kuratoi inspiroivimmat ravintolat, tapahtumat ja nähtävyydet Suomesta ja muista Pohjoismaista. A-lehtiin perustettava tiimi vastaa Time Out Nordicsin suomenkielisestä ja englanninkielisestä sisällöntuotannosta ja myynnistä Suomessa sekä myöhemmin myös muissa Pohjoismaissa. Time Out lanseerattiin ensimmäisen kerran Lontoossa vuonna 1968. Nykyään se on globaali brändi, jolla on paikallisten toimittajien verkosto ympäri maailmaa luomassa ja kuratoimassa sisältöä yli 350 kaupungissa yli 50 maassa.

”Olemme ylpeitä ja iloisia alkavasta yhteistyöstä. Kansainvälisesti tunnettu ja luotettu brändi Time Out on valinnut juuri A-lehdet-konsernin franchise-kumppanikseen sisältö- ja ilmiöosaamisemme vuoksi. Tavoitamme näin erittäin aktiivisen, kansainvälisen ja ostovoimaisen elämyksiä etsivän yleisön ja tarjoamme parhaan reitin suomalaisen ja myöhemmin pohjoismaisen kaupunkikulttuurin äärelle. Samalla tarjoamme erinomaista näkyvyyttä ja ratkaisuja mainostaja-asiakkaillemme, jotka haluavat tavoittaa inspiroivaa sisältöämme ja arvokasta yleisöämme”, kertoo A-lehdet-konsernin toimitusjohtaja Heli Arantola. ”Yhteistyö Time Outin kanssa sopii myös loistavasti yhteen A-lehdet-konsernin tavoitteiden kanssa: haluamme auttaa kotimaisia yrityksiä kasvamaan ja saamaan kansainvälistä asiakaskuntaa”, Arantola jatkaa.

”Time Out on globaali brändi, joka tavoittaa kuukausittain maailmanlaajuisesti 184 miljoonaa ihmistä yhdistäen ihmiset kaupunkielämän ja kaupunkien tutkimisen parhaisiin puoliin. Olemme iloisia voidessamme julkistaa tämän kumppanuuden A-lehdet-konsernin kanssa. A-lehtien poikkeukselliset luovat tiimit ja asiantuntemus aidon ja kiinnostavan sisällön luomisessa yleisöilleen ja asiakkailleen tekevät heistä täydellisen kumppanin Time Outille. Time Out tarjoaa ensimmäistä kertaa yleisölleen kattavasti Pohjoismaiden kaupunkien ja tärkeimpien matkakohteiden parhaimmiston. Kirjottajat ovat paikallisia asiantuntijoita, jotka todella tuntevat kaupunkinsa ja palvelevat näin sekä paikallisia, jotka etsivät upeita nähtävyyksiä ja tekemistä asuinkaupungeissaan, että turisteja, jotka etsivät aitoa paikallista kokemusta”, Time Out Median toimitusjohtaja Stacy Bettman lisää.

A-lehdet rekrytoi uuden tiimin

A-lehdet kokoaa parhaillaan Time Out Nordics -tiimiä ja hakee ensimmäisessä vaiheessa avainhenkilöitä useisiin tehtäviin, kuten sisällöntuotantoon ja myyntiin.

”A-lehdet tähtää kasvuun, joka pohjaa uudistumiseen ja kansainvälistymiseen. Franchise-kumppanuus Time Outin kanssa mahdollistaa meille uusien, kansainvälisten työtehtävien tarjoamisen Pohjoismaissa”, Arantola päättää.

Tutustu avoimiin työpaikkoihin: https://ura.a-lehdet.fi/