A-lehdet vahvistaa digiosaamistaan ostamalla osuuden kasvumarkkinointitoimisto Generosta

A-lehdet vahvistaa digiosaamistaan ostamalla osuuden kasvumarkkinointitoimisto Generosta
A-lehdet on ostanut 49 % nopeasti kasvavan Generon osakkeista. Yrityskaupalla vahvistetaan A-lehtien palvelutarjoamaa yritysmyynnin asiakkaille. Generon asiakkaat hyötyvät erityisesti A-lehtien vahvasta sisältöosaamisesta ja laajasta tavoittavuudesta kuluttajiin niin digitaalisesti kuin printissä. Yhteistyön tavoitteena on lähteä kehittämään mainostajien tarpeisiin vastaavia uudenlaisia digitaalisia tuotteita ja palveluita.
Julkaistu 2.5.2018

”Olemme todella innoissamme siitä, että yrityskaupan myötä voimme tarjota asiakkaillemme entistä monipuolisempia markkinointiviestinnän palveluita. Vahva sisältöosaamisemme täydentyy kaupan myötä Generon digitaalisen markkinoinnin osaamisella”, A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila iloitsee.

A-lehtien yritysmyynti tarjoaa asiakkailleen sekä vahvat mediat että monipuolisia palveluita sisältö- ja kanavastrategioista aina sisällön suunnitteluun ja tuotantoon sekä jakeluun. Yrityskauppa vahvistaa A-lehtien osaamista erityisesti syvällisen ja tuloksellisen digitaalisen markkinoinnin osaamisessa ja verkkosivustojen suunnittelussa. A-lehdet ja Genero aloittavat yhteistyön suunnittelemalla ja pilotoimalla yhteistä tekemistä, jolla tuodaan lisäarvoa asiakkaiden markkinointiviestinnän polulle.

”Tavoitteemme Generolla on alusta asti ollut luoda asiakkaillemme mahdollisimman hyviä tuloksia kanavasta riippumatta. Voimakas kasvu parin viime vuoden aikana osoittaa, että kaltaisellemme strategista, luovaa ja teknistä osaamista datapohjaiseen markkinointiin yhdistelevälle toimistolle on tarvetta. Kilpailu kohderyhmien huomiosta verkossa on niin kovaa, että pelkästään hyvä sisältö ei riitä. Sen on oltava erinomaista. Siksi onkin mahtavaa päästä osaksi vahvasti digitalisoituvaa sisältötaloa. Yhdessä A-lehtien kanssa voimme viedä asiakkaidemme markkinointiviestinnän seuraavalle tasolle ja tarjota heidän kohderyhmilleen aidosti kiinnostavaa sisältöä”, Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman sanoo.

Lisätiedot:

A-lehdet Oy, toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila, +358 40 777 9212

Genero Oy, toimitusjohtaja Rasmus Östman, +358 40 742 9523

Kuva: seisomassa Jonathan Björkskog/Genero, Olli-Pekka Lyytikäinen/A-lehdet, istumassa vas. Rasmus Östman/Genero, Kaisa Ala-Laurila/A-lehdet ja Sebastian Östman/Genero

Kuva: A-lehdet Oy/Timo Villanen

A-lehdet-konserni on rohkea ja uudistuva mediatalo, joka on kasvanut asumisen ja terveyden asiantuntijaksi sekä digitaalisen vaikuttamisen edelläkävijäksi. A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytäryhtiöt Finnish Design Shop Oy ja Oma Terveys Oy. Konsernin liikevaihto oli viime vuonna 102,5 miljoonaa euroa.

Genero Oy on mitattavaan digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvä growth marketing -toimisto, joka tähtää asiakasyritystensä tuloksentekoon. Generon asiakkaisiin kuuluvat mm. Fonecta, Unilever, Snellman, OK Perintä, ja Friends & Brgrs. Yrityksen liikevaihto oli viime vuonna 3,5 miljoonaa euroa.