A-lehtien asiakasmedioita palkittiin ICMA:ssa

Op.media on kansainvälisen ICMA-kilpailun tuomariston mukaan paras kuluttajille suunnattu verkkojulkaisu.

OPn omistaja-asiakkaille ja yritysasiakkaille suunnattu verkkojulkaisu op.media voitti kultaa kansainvälisessä The International Corporate Media Award (ICMA) -kilpailussa. Maaliskuussa 2017 lanseerattu, OPn sisältöstudion ja A-lehtien yhdessä konseptoima op.media palkittiin ICMA:n sarjassa ’Customer Magazines BtoC Online’.

- Olemme tehneet tänä vuonna ison työn tuodessamme digitaalisen ajan nopeuden, vuorovaikutteisuuden ja asiakaslähtöisyyden päivittäiseen työhömme sisältöjen parissa. Olen todella iloinen, että työmme on tuottanut tulosta ja saavuttanut kansainvälistä tunnustusta. Kehitämme edelleen op.median konseptia ja testaamme erilaisia tapoja olla relevantti asiakkaillemme, sanoo OPn sisältöstudion johtaja Lotta Ala-Kulju.

Myös muut A-lehtien sisältöstudion asiakaslehdet niittivät mainetta kilpailussa:

Paras kansi -sarjassa Valion kansainvälisen myynnin asiakaslehti Foods & Functionals voitti pronssia ja K-ryhmän Pirkka-lehti palkittiin kunniamaininnalla.

Kunniamaininnan saivat myös VR:n henkilöstölehti Nyt (Paras kansi ja kansijuttu), Valion Foods & Functionals (Valokuvat) sekä Tallink Siljan asiakaslehti Club One (Vaihtoehtoinen tarinankerronta).

Saksalaisen The International Editorial-Design & Research Forumin järjestämään kilpailuun osallistui tänä vuonna 376 julkaisua 20 maasta. Eurooppalaisten kustantajien lisäksi kilpailuun osallistui töitä mm. Singaporesta, Brasiliasta, Intiasta, Australiasta, Yhdysvalloista ja Venäjältä.

A-lehdet on rohkea ja uudistuva sisältötalo, joka on kasvanut mediasta asumisen ja terveyden asiantuntijaksi sekä digitaalisen vaikuttamisen edelläkävijäksi. A-lehdet-konsernin muodostavat emoyhtiö A-lehdet Oy ja sen tytäryhtiöt Finnish Design Shop Oy ja Oma Terveys Oy. Konsernin liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa.

Julkaistu: 30.11.2017