A-lehtien asumisen sivusto yhdistää uudella tavalla median ja verkkokaupan – Meillä kotona kuratoi kiinnostavimmat tuotteet kohderyhmälle, kumppaneina kasvumarkkinointiyhtiö Genero sekä Tipser

A-lehtien asumisen sivusto yhdistää uudella tavalla median ja verkkokaupan – Meillä kotona kuratoi kiinnostavimmat tuotteet kohderyhmälle, kumppaneina kasvumarkkinointiyhtiö Genero sekä Tipser
A-lehtien kodin ja asumisen medioiden yhteinen digimedia Meilläkotona.fi on julkaissut uudenlaisen verkkokauppakonseptin, joka yhdistää mediasisältöjä ja tuotesuosituksia. Meillä kotona -kaupat on verkkokauppa, jossa tuotteet näkyvät sisällöissä tuotekokoelmina sekä luovina kaupallisina sisältöinä. Lisäksi tuotteita voi selata verkkokauppanäkymässä.

Meillä kotona -kaupat toimii niin kutsutulla affiliate-mallilla, ja siinä on mukana nyt 23 suomalaista ja ruotsalaista brändiä ja kauppiasta.

”Kauniit kodit, sisustusideat, itse tekeminen ja hyvät valinnat ovat lifestyle-median ikiaikaista sisältöä myös painetussa mediassa. Digipalvelussa voimme tarjota lukijoille polun innostumisesta halutun tuotteen löytämiseen välittömästi”, A-lehtien asumisen mediaryhmän vetäjä Maija Koski sanoo.

Meilläkotona.fi on A-lehtien asumisen medioiden yhteinen sivusto, joka on kasvanut nopeasti: huhtikuussa 2020 se tavoitti yli 700 000 suomalaista joka viikko. Sivuston aiheita ovat sisustus, remontointi, puutarha, ruoka ja diy-ohjeet. Sisällön tekee asumisen toimitus, jonka brändejä ovat myös Avotakka, Kotivinkki, Maku, Meidän Mökki, Meidän Talo, Unelmien Talo & Koti sekä Viherpiha.

"Meillä kotona -sivusto on löytänyt tyylinsä ja äänensä ja onnistunut luomaan aktiivisen yhteisön sisältöjensä ympärille kaikissa kanavissa. Uusi verkkokauppakonsepti istuu tähän täydellisesti: valikoimista löytyy vain tuotteita, joita itsekin ostaisimme", Maija Koski lupaa.

Sivuston sekä Meillä kotona -kauppojen teknisen toteutuksen on tehnyt kasvumarkkinointitoimisto Genero. Tuotteet ja sisällöt yhdistävän verkkokauppa-alustan toimittaja on ruotsalainen Tipser.

”Tapa yhdistää laadukasta ja inspiroivaa sisältöä verkkokauppaan ja näin auttaa kuluttajia heidän valinnoissaan, tekee konseptista erittäin mielenkiintoisen. Tulevaisuudessa kuluttajat todennäköisesti ihmettelevät, miksi tällainen ostaminen ei ole ollut aina mahdollista”, sanoo Generon toimitusjohtaja Rasmus Östman.

“Meillä kotona -kauppojen konseptia on kehitetty pitkäjänteisesti, lukijoiden tarpeet huomioiden. Yhteistyö avaa mahdollisuuden tarjota A-lehtien lukijoille ainutlaatuisia ja kiinnostavia tuotteita paikallisesta pientuottajista suuriin kansainvälisiin brändeihin", sanoo Tipserin perustaja ja kaupallinen johtaja Axel Wolrath.

”Etsimme medialle jatkuvasti uusia ansaintamalleja. Natiivimainonnan, vaikuttajamarkkinoinnin ja display-mainonnan lisäksi Meillä kotona -sivusto kaupallistuu nyt myös verkkokaupan kautta. Tämä on A-lehdille luonteva tie tutkia sisältöjen ja verkkokaupan yhdistämistä aivan uudella tavalla”, Koski jatkaa.

Lue lisää Meillä kotona -kaupoista tästä.

Lisätietoja:

A-lehdet Oy, päätoimittaja Maija Koski, +358 40 533 0509, maija.koski@a-lehdet.fi

Genero, toimitusjohtaja Rasmus Östman, +358 40 742 9523, rasmus@genero.fi

Julkaistu: 3.6.2020