Alko valitsi kumppanikseen Generon: ”Missionamme on maailman vastuullisin tapa myydä alkoholia”

Alko valitsi kumppanikseen Generon: ”Missionamme on maailman vastuullisin tapa myydä alkoholia”
Alko ja A-lehdet-konserniin kuuluva kasvumarkkinointitoimisto Genero uudistavat yhdessä Alkon asiakas- ja henkilöstöviestintää.

Alkon asiakaskokemusta vahvistetaan kuluttajille suunnattujen sisältöjen kautta. Lisäksi henkilöstösisällöt konseptoidaan verkkoon uudenlaisiksi, osallistaviksi kokonaisuuksiksi.

”Missionamme on myydä alkoholia maailman vastuullisimmalla tavalla. Alkon strategian mukaisesti tavoitteenamme on olla asiakaskokemuksen suunnannäyttäjä ja vastuullisuuden edelläkävijä. Generon avulla pystymme vahvistamaan kohdennettua ja entistä osallistavampaa tapaa toimia”, kertoo Alkon viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho. ”Avainasemassa tämän toteutumisessa on osaava henkilöstömme”, hän jatkaa.

”Näemme huikeita mahdollisuuksia maailmanluokan palvelun rakentamisessa. Vahvistamme Alkon henkilöstön yhteisöllisyyttä esimerkiksi tuomalla heidät entistä vahvemmin mukaan Alkon digitaalisiin ympäristöihin. Kuluttajalle suunnatun painetun lehden lisäksi kohdennamme verkossa yhä tarkemmin ruoka- ja juomasisältöjä eri kohderyhmille. On kunnia olla edistämässä yhdessä Alkon kanssa suomalaista juoma- ja ruokakulttuuria”, sanoo johtaja Sari Mikkonen-Mannila Generosta.

Lisätiedot:

Alko Oy, viestintäjohtaja Maritta Iso-Aho, +358 40 544 3123, maritta.iso-aho@alko.fi

Genero, johtaja Sari Mikkonen-Mannila, +358 50 387 8308, sari.mikkonen-mannila@a-lehdet.fi

Alkolla on 363 myymälää sekä 100 myymäläverkostoa täydentävää noutopistettä. Näiden lisäksi palvelua saa verkkokaupasta sekä mobiilisovelluksella. Henkilöstömäärä on 2466 (keskimäärin, v. 2019). Alkon verollinen liikevaihto oli 1144 miljoona euroa vuonna 2019.

Kasvumarkkinointitoimisto Genero on osa A-lehdet-konsernia. Generossa työskentelee yli 90 sisältömarkkinoinnin ja digitaalisen markkinoinnin ammattilaista. Generolla on toimistot Helsingissä, Pietarsaaressa ja Tukholmassa.

Julkaistu: 1.9.2020