Ann Handleyn kolme kultaista ajatusta sisältömarkkinoinnista

Ann Handleyn kolme kultaista ajatusta sisältömarkkinoinnista
Ann Handley paljastaa sisältömarkkinoinnin kolme tärkeintä avainajatusta.
Julkaistu 25.4.2017

A-lehtien vieraana PING Helsinkiin saapuvaa sisältöguru Ann Handley avasi omaa ajatteluaan sisältömarkkimarkkinoinnin trendeistä lyhyessä haastattelussa. Kysyimme Ann'ilta, mitä on parempi ja tuloksellisempi sisältömarkkinointi?

Rohkeampaa ja tuloksellisempaa sisältömarkkinointia

Sisältömarkkinointi on on ollut viime aikona pinnalla joka paikassa. Ann Handleyn mukaan alamme vasta vähitellen ymmärtää, mitä se todella tarkoittaa: "Jokainen yritys, jolla on omat nettisivut, voi julkaista sisältöjä, mutta vasta nyt tiedämme että laadukas sisältömarkkinointi tuo myös tuloksia".

Ann'in mukaan myynnin kasvattaminen onnistuu vain olemalla rohkeampi kuin aiemmin ja sukeltamalla sellaiselle alueelle, jota ei ole vielä tähän saakka ymmärretty hyödyntää. "Laadukas sisältömarkkinointui voi kasvattaa myyntiä räjähdysmäisesti, jos se kertoo entistä rikkaampia tarinoita yritystoiminnasta, päämäärästä – ja siitä miksi me toimimme juuri näin."

Ann Handleyn 3 avainajatusta sisältömarkkinoinnista:

Ann'in mukaan käyttämällä seuraavaa kolmea avainajatusta sisällöntuotannossa, yleisö näkee yrityksen paljon suurempana tekijänä kuin pelkästään sen liiketoiminta tai tuotteet – ja innostuu tätä kautta siitä, mitä yritys on heille myymässä.

  1. Ajattele isommin. Isompi tarina yrityksestäsi näyttää toimintasi osana suurempaa kokonaisuutta (josta ihmiset ovat yleensä kiinnostuneempia kuin pienistä yksityiskohdista).
  2. Markkinoi rohkeammin. Rohkea markkinoija murtaa yrityksen turvallisen nykytilan kertomalla tarinaa, joka vastaa tietyn kohderyhmän erityiseen tarpeeseen (eikä kukaan muu ole vielä ymmärtänyt kertoa asiasta tällä oikealla tavalla).
  3. Kerro pelottomammin. Sisukas ja peloton tarinankertoja erottuu aina muista keskivertoisista kilpakumppaneista.