Apu-lehti: Suomi on hyvien ihmisten maa

Apu käynnisti viikolla 8 kampanjan, jonka tavoitteena on kannustaa ihmisiä, ryhmiä ja hankkeita, jotka auttavat pyyteettömästi yhteisöjään, tuottavat iloa ja lisäävät hyvinvointia. ”Me Avussa tiedämme, että Suomi on hyvien ihmisten maa. Uskomme, että ihminen on pohjimmiltaan hyvä ja hänellä on halu auttaa. Mielestämme auttajista pitää tehdä sankareita, ja auttamiseen tulee kannustaa”, Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro vakuuttaa.

”Hankkeet voi asettaa ehdolle Apulaiset 2017 -kannusteohjelmaan osoitteessa apu.fi/apulaiset. Raati palkitsee joka kuukausi parhaan hankkeen Aputonnilla eli tuhannella eurolla. Parhaat hankkeet esitellään sekä lehdessä että Avun verkkosivuilla,” raadin puheenjohtaja Marja Aarnipuro sanoo.

Aputonneista päättävään Apulaiset-raatiin ovat lupautuneet Katri Helena, Mikko Kuustonen ja Sanna Kiiski, jotka itse kaikki positiivisia suomalaisia vaikuttajia. ”Tästä ei voinut kieltäytyä. Kun voi olla mukana tekemässä hyvää, tuottaa samalla itselleen hyvää mieltä”, Katri-Helena sanoo.

”Osta Apu, anna apu työttömälle.” Näin kuului Apu-lehden ensimmäinen mainoslause vuonna 1933, kun Aune ja Yrjö Lyytikäinen aloittivat lehden julkaisun. Apu perustettiin tueksi laman keskellä kamppaileville työttömille, jotka saivat itselleen 2 markan hintaisesta lehdestä 1,25 markkaa. Nyt 84 vuotta myöhemmin Apu on edelleen pienen ihmisen asialla.

Kampanja kestää koko vuoden ja huipentuu ensi vuoden Avun 85-vuotisjuhlavuoteen. Kampanjaa Avun kanssa toteuttaa mainostoimisto Superson.

Lisätietoja:

A-lehdet Oy, Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro, 050 414 4565

A-lehdet Oy, markkinointipäällikkö Maarit Kivilahti, 050 414 4267

Apu on suomalainen viikkolehti, joka on perustettu vuonna 1933. Apu tuoteperheeseen kuuluvat myös Apu Terveys, Apu Matka, Apu Ristikot ja Apu Krypto. Apua julkaisee A-lehdet Oy.

Julkaistu: 27.2.2017