Apu taistelee yksinäisyyttä vastaan ja haastaa antamaan 2020 minuuttia lisää aikaa läheisille

Apu-lehti uudistuu ja haastaa jokaisen suomalaisen antamaan 2020 minuuttia lisää aikaa ihmisille lähellään. Tänään alkavassa kampanjassa kannustetaan ihmisiä arkisiin ystävällisiin tekoihin: huomioimaan läheiset ympärillään, puhumaan heille ja auttamaan heitä.

Yksinäisyys on kansamme tauti, josta kärsii ajoittain joka viides. Hyvä yksinolo on voimaa, mutta ulkopuolisuus ja syrjään jääminen ovat monelle raskas taakka. ”Yhteisöön ei noin vain tulla, yhteisöön otetaan. Ei ole yksinäisen vastuulla tulla pois syrjästä: yhteisön tehtävä on ottaa jokainen lähelle ja mukaan. Se vastuu on sinun ja minun, meidän kaikkien”, kiteyttää Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro kampanjan aloittavassa manifestissa.

Kampanjan kasvoina toimivat neljä tunnettua suomalaista: toimittaja ja vaikuttaja Hanna Sumari, luontokuvaaja Kimmo Ohtonen, tubettaja Paqpa eli Beata Rodas ja näyttelijä Timo Lavikainen.

“Haastoimme vaikuttajat mukaan miettimään omaa ajankäyttöään ja suhdetta läheisiinsä. Rakensimme myös ajankäyttöön liittyvän laskurin, jonka avulla jokainen voi pohtia omaa ajankäyttöään sekä suhdetta läheisiin ja yksinäisyyteen”, kertoo Anna Ruohonen, A-lehtien medialiiketoiminnan liiketoimintajohtaja.

Kampanja näkyy sosiaalisessa mediassa, printtinä aikakaus- ja sanomalehdissä sekä ulkomainonnassa. Tänä vuonna Apu-lehti myös tukee joka kuukausi Apu-tonnilla hankkeita, jotka rakentavat yhteisöjä ja ottavat mukaan.

Uudistunut Apu kertoo tarinoita Suomesta, hyvien ihmisten maasta. Lehti on entistä syvällisempi ja samalla uskollinen sille, mitä Apu on. Lehti syntyi auttamaan suomalaisia vuonna 1933. Tänäkin vuonna lehdessä on juttuja, jotka kertovat ihmisistä ja elämästä ympäri Suomen. Juttuja, jotka tekevät Suomesta vielä paremman paikan elää.

Tutustu laskuriin osoitteessa apu.fi.

Julkaistu: 16.1.2020