Apu tekee hyvää – vuonna 2019 Apu-tonneilla palkitaan lasten ja nuorten hyvinvointia edistäviä hankkeita
Kampanja kannustaa ihmisiä ja ryhmiä ilmiantamaan hankkeita ja toimenpiteitä, jotka auttavat yhteisöään lisäämään yhteiskuntaamme laatua sekä tuottamaan iloa ja hyvinvointia. Hankkeet voivat liittyä urheiluun, kulttuuriin, paikalliseen toimintaan tai valtakunnallisiin toimenpiteisiin. Tärkeintä on, että ne toimivat pyyteettömästi ja vaikuttavat myönteisesti yhteisöönsä. Kuukausittain jaetaan Apu-tonni eli 1000 euroa yhdelle hankkeelle. Apu-tonnin saajan äänestävät Avun Facebook-fanit.
Vuonna 2017 alkaneessa kampanjassa on palkittu tähän mennessä Apu-tonnilla jo kaksikymmentä (20) hanketta. Palkittujen joukossa on ollut mm. Untuvapakkaus-ryhmä, joka valmistaa keskosvauvojen vaatteita, Leppävirran eläinsuojeluyhdistys, joka auttaa eläimiä akuutissa hädässä ja salolainen kaupunkiolohuone Ihme ja Kumma. Tänä vuonna kampanjan teemana ovat lapset ja nuoret, joten Apu-tonnit halutaan ohjata näiden ryhmien hyvinvoinnin edistämiseen.
”Suomi on hyvien ihmisten maa -kampanjan hienous on siinä, että se nojaa niihin vahvoihin arvoihin, joille Apu 86 vuotta sitten perustettiin. Apu on aina pienen ihmisen asialla ja heikomman puolella”, iloitsee Avun päätoimittaja Marja Aarnipuro.
Lue lisää Apu-tonneilla palkituista hankkeista tästä.
Lisätiedot:
A-lehdet Oy, Chief Marketing Officer, Terhi Hauskamaa, 050 4144 260, terhi.hauskamaa@a-lehdet.fi