Case Pikkuvihreä – Hyvän huussin resepti

Case Pikkuvihreä – Hyvän huussin resepti
Ekologisiin käymälöihin, jäteveden puhdistukseen sekä kompostointiin erikoistunut perheyritys Pikkuvihreä halusi herättää uudessa yleisössä mielenkiintoa kompostoiviin käymälöihin. Kampanjan onnistuttua yli odotusten ja sisällön löydettyä yleisönsä he aikovat käyttää natiiviartikkeleita markkinointikeinona myös jatkossa.
Julkaistu 2.10.2024

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli kertoa kompostikäymälän hankinnasta kansantajuisesti ja inspiroivasti sekä antaa selkeitä neuvoja, mistä aloittaa ja miten edetä.

Ratkaisu

A-lehdet tuotti Pikkuvihreälle natiiviartikkelin otsikolla Hyvän huussin resepti – näin hankit kompostikäymälän. Natiiviartikkeli julkaistiin parhaimpaan mökkikauden alkamisaikaan maalis-huhtikuun vaihteessa. Artikkeliin ohjattiin ensimmäisessä vaiheessa 9500 lukijaa, kampanja-aika oli neljä viikkoa.

Toisessa vaiheessa kesäkuun puolivälissä, natiiviartikkeliin ohjattiin uudelleen 10 000 lukijaa, kampanja-aika oli jälleen neljä viikkoa.

Tulokset

Innokkaiden mökkiläisten ansiosta artikkelia luettiin ensimmäisessä vaiheessa yli luvatun yleisötakuun, myös keskimääräinen lukuaika oli reippaasti yli Kotona-sivuston keskiarvon.

Kesäkuun puolivälissä artikkeliin ohjattiin lukijoita uudelleen, kampanja-ajan ollessa jälleen neljä viikkoa. Artikkelin lukijamäärä ylitti odotukset ollen miltei kaksinkertainen. Keskimääräinen lukuaika oli reippaasti yli Kotona-sivuston keskimääräisen lukuajan.

Artikkelin linkkejä klikattiin myös huimasti yli odotusten, yhteensä artikkelin linkit saivat 4513 klikkiä.

Kampanja saavutti erinomaiset tulokset

  • Natiiviartikkeli keräsi yhteensä 40 362 uniikkia lukijaa, lukukertoja oli 46 648
  • Artikkelin keskimääräinen lukuaika oli 1:08 minuuttia (median keskiarvo 1:01)
  • Artikkelin linkkejä klikattiin yhteensä 4513 kertaa, klikkiprosentti 9,3 % (median keskiarvo 0,62 %)

Asiakas

"Meillä oli tavoitteena herättää uudessa yleisössä mielenkiintoa kompostoivia käymälöitä kohtaan ja siinä kyllä onnistuttiin mainiosti!

Sisältö ja yleisö löysivät toisensa. Kompostoivat kuivakäymälät eivät vielä välttämättä ole ihan koko kansan juttu ja oli iloinen yllätys huomata, että sisältö resonoi lukijoissa näinkin hyvin. Alkuperäisen natiiviartikkelin kampanjan päätyttyä oli helppo valinta antaa samalle sisällölle vielä toinen kierros uudelleenohjauksen muodossa, kun se oli jo kerran osoittanut toimivuutensa.

Tämä kokeilu vakuutti meidät ottamaan natiiviartikkelit markkinointikeinona harkintaan myös jatkossa, aina sopivan tilaisuuden tullen. Oikein toteutettuna, se on tehokas keino uuden yleisön haalimiseen ja voi kantaa hedelmää myös itse kampanja-ajan päätyttyä.

Seuraan tarkasti sivustomme liikennettä ja on ollut mukavaa huomata, että artikkeli tuo meille edelleen säännöllisesti kävijöitä, vaikka itse kampanjan loppumisesta alkaa olla jo aikaa."

Yhteistyö oli kaikin puolin miellyttävää ja vaivatonta. Olimme heti alusta asti samalla aaltopituudella siitä millainen lopullisen artikkelin tulisi olla, ja jos joku asia jäi mietityttämään, sain siihen nopeasti vastauksen."

Kalle Kaasinen, Ecommerce Manager, Pikkuvihreä – Meripalo Oy

"Median keskiarvo ylittyi reippaasti sekä lukijamäärän että klikkausten suhteen, joten olemme kyllä tyytyväisiä!"
Kalle Kaasinen, Pikkuvihreä

Työryhmä
Asiakas: Pikkuvihreä – Meripalo Oy
Kalle Kaasinen, Ecommerce Manager
Suunnittelu ja tuotanto: A-lehdet
Terhi Äyrämö, asiakkuuspäällikkö,
Hanna Haavisto, luova suunnittelija
Kiinnostuitko?
Autamme löytämään oikeat ratkaisut ja kiinnostavimmat tarinat, joilla teet vaikutuksen kohderyhmääsi! Täytä lomake, niin otamme sinuun yhteyttä. Tavoitat A-lehtien yritysasiakasmyynnin myös osoitteesta yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.