Demi pilotoi osallistumisen muotoja – somesarja syntyi yhdessä nuorten kanssa

Demi pilotoi osallistumisen muotoja – somesarja syntyi yhdessä nuorten kanssa
Millainen sisältö koukuttaa Z-sukupolven? Inside-chatfiction on samaistuttava jokaista emojivalintaa myöten.

Demin uusi chatfiction-draama Inside alkaa ystävänpäivänä 14. helmikuuta Instagramissa. Sarjan tekemiseen osallistui yli 70 nuorta workshopeissa ja sosiaalisessa mediassa, minkä ansiosta se kuvaa samaistuttavasti ysiluokkalaisen kaveriporukan elämää.

”Me Demissä kehitämme jatkuvasti uudenlaisia digikonsepteja yhdessä nuorten kanssa. Chatfiction on kerronnan muoto, jossa jokaisella yksityiskohdalla on väliä. Kutsuimme nuoret tekemään sarjaa Demin kanssa, jotta lopputulos on autenttinen niin juonen kuin emojivalintojen tasolla”, sanoo Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto.

Nyt alkava Inside on nuorille suunnattu chatfiction-sarja, jossa katsoja seuraa puhelimensa ruudulta kolmen päähenkilön ryhmäkeskustelua. Sarja käsittelee samaistuttavasti juuri niitä teemoja, joita tekemiseen osallistuvat nuoret nostivat esille: niin ihastumista, mielenterveyttä kuin sukupuoliroolejakin.

Sarjan ovat käsikirjoittaneet ja tuottaneet A-lehtien nuorten medioiden konseptisuunnittelijat Aino Salonen ja Christina Boman. Työryhmään kuuluivat myös Emma Duah, 19, Ines Saikku, 16, ja Roosa Ripatti, 15, jotka ideoivat sarjan hahmoja ja juonenkäänteitä sekä hioivat dialogia workshopeissa. Lisäksi Demi perusti Instagramiin Demi LAB -testiryhmän, jossa noin 70 nuorta sai vaikuttaa sarjan pieniin ja suuriin valintoihin kommentoimalla ja äänestämällä. Testiryhmään haki satoja nuoria.

”Innostuin heti Insiden tekemisestä, sillä chatfictionin tekeminen oli minulle uutta ja jännittävää. Parasta oli päästä toteuttamaan omia ideoita ja kuulemaan muiden huippuajatuksia!” Roosa Ripatti sanoo.

Chatfiction tarjoaa myös mainostajille kiinnostavan tavan puhutella Z-sukupolvea. Sarjan kaksi jaksoa on toteutettu kaupallisessa yhteistyössä Huawein kanssa.

”Demi on upea suunnannäyttäjä ja roolimalli, joka tekee tärkeää työtä nuorten parissa. Oli hauska huomata, miten luontevasti uusi Huawei P Smart -älypuhelin sopi osaksi käsikirjoitusta”, sanoo Huawein kuluttajaliiketoiminnan markkinointi- ja viestintäjohtaja Elina Takala.

Sarjaan kuuluu kahdeksan muutaman minuutin pituista jaksoa, jotka julkaistaan kahdesti viikossa Demin Instagram Stories -kanavalla 14. helmikuuta klo 15.00 alkaen.

Lisätiedot

A-lehdet Oy, Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto, paivi.lehtomurto@a-lehdet.fi, 050 4144 664

Julkaistu: 13.2.2019