Image ja A-lehdet Dialogi voittoisina Edit-gaalassa

Image ja A-lehdet Dialogi voittoisina Edit-gaalassa
Image palkittiin parhaasta jutusta yleisölehdessä, Imageen kuvannut Juha Törmälä valittiin vuoden aikakauslehtikuvaajaksi ja A-lehdet Dialogin tuottaman Raymondin Home run -juttu voitti parhaan digitaalisen ratkaisun palkinnon.
Julkaistu 17.3.2016

Aikakauslehtikilpailu Edit juhlisti 17.3.2016 ansioituneita aikakausmedioiden tekijöitä: Image palkittiin parhaasta jutusta yleisölehdessä, Imageen kuvannut Juha Törmälä valittiin vuoden aikakauslehtikuvaajaksi ja A-lehdet Dialogin tuottaman Raymondin Home run -juttu voitti parhaan digitaalisen ratkaisun palkinnon.

Onnittelumme voittajille!

Tuomariston perustelut valinnoille

Vuoden 2015 juttu yleisölehdessä

”Keskellä virtaa joki”, Image

AD Teemu Heinilehto, toimittaja Niklas Thesslund, valokuvaaja Juuso Westerlund

Tärkeästä ja polttavan ajankohtaisesta aiheesta, toivottomuuden synnyttämästä erilaisuuden pelosta, on tehty ajatuksia herättävä ja moniulotteinen juttu. Jutun jokainen detalji ja elementti on mietitty sekä viimeistelty. Reportaasi tilanteineen ja täydellisesti kokonaisuuteen istuvine, näkemyksellisine kuvineen koskettavat lukijaa. Juttu on osoitus perinteisen aikakauslehtireportaasin voimasta ja näkökulman tärkeydestä.

Vuoden 2015 aikakauslehtikuvaaja

Juha Törmälä, Image

Vuoden aikakauslehtikuvaajan kuvat ovat hengästyttävän vahvoja ja huoliteltuja. Ne pysäyttävät ja vakuuttavat ensi silmäyksellä karismaattisuudellaan. Törmälä pystyy näyttämään tunnetuista kuvattavistaan ennen näkemättömän puolen. Hänellä näyttää olevan myös erityislaatuinen kyky ohjata kuvattaviaan ja saada heidät esiin maneeriensa takaa. Hallitut ja tyynet kuvat saavat lukijan keskittymään.

Vuoden 2015 digitaalinen ratkaisu

Raymond, Home run -juttu

Kunnianhimoinen kokeilu saumattoman monimediaalisesti tuotetusta ja verkon tarjoamia viestintämahdollisuuksia laajasti hyödyntävästä jutusta lehden verkkosivuilla. Ratkaisun nyanssit on tarkkaan mietitty ja ne on saatu sulautumaan hienosti noin 330 000 merkin kokonaisuuteen. Ainesosina on käytetty muun muassa vahvoja dokumentaarisia valokuvia, kevyeksi optimoitua GIF-infografiikkaa, äänimaisemia, panoraamakuvia äänitaustoineen sekä tekstissä olevia faktarikastuksia.

Edit-kilpailun järjestää Aikakausmedia. Kilpailun tarkoituksena on palkita alan tekijöitä ja kannustaa kehittämään entistä parempia julkaisuja painettuna tai digitaalisena.