Italialainen Mutti valitsi kumppanikseen Generon uudistamaan globaalin verkkosivustonsa

Italialainen Mutti valitsi kumppanikseen Generon uudistamaan globaalin verkkosivustonsa
Italian suuri ylpeys ja Suomessakin rakastettu tomaattibrändi Mutti on valinnut A-lehdet-konserniin kuuluvan kasvumarkkinointiosaaja Generon kertomaan tarinaansa digitaalisissa kanavissa.
Julkaistu 31.10.2019

Genero konseptoi ja toteuttaa Muttille kansainvälisen verkkosivuratkaisun, joka tarjoaa inspiraatiota ruoanlaittoon ympäri maailman.

Muttin ja Generon tiet kohtasivat ensimmäisen kerran vuonna 2017, kun Mutti tarvitsi some-sisältöjä Pohjoismaiden markkinoille. "Teimme silloin joukon onnistuneita videoprojekteja ja nyt yhteistyömme saa jatkoa isomman projektin merkeissä", Generon operatiivinen johtaja ​Sebastian Östman​ kertoo.

Mutti haki keväällä 2019 kilpailutuksen kautta yhteistyökumppania kansainvälisen verkkosivustonsa konseptointiin ja toteuttamiseen. Kyseessä oli iso tarjouskilpailu, johon otti osaa useita toimistoja. Muttin markkinointijohtaja ​Marcello Gelo​ taustoittaa, että Generon dynaaminen ja yhteistyöhön perustuva asenne, nopea ja joustava lähestymistapa sekä nuorekas ja innostunut tiimi tekivät edellisen projektin yhteydessä vaikutuksen.

"Valintamme perustui Generon digitaalisen markkinoinnin asiantuntemukseen erityisesti hakukoneoptimoinnin saavutusten osalta. Generon tekeminen on käytännönläheistä ja tuloshakuista. Arvostamme heidän avointa ja kansainvälistä näkemystään", Gelo perustelee Generon valintaa Muttin kansainväliseksi kumppaniksi.

Kansainvälisen ja tunnetun brändin saaminen asiakkaaksi on iso askel syksyllä 10 vuotta täyttävän Generon kasvutarinassa. "Aluksi mietin, että uskallammeko edes lähteä kisaamaan isoja kansainvälisiä toimistoja vastaan, mutta asiaa tiimin kanssa pohdittuamme totesimme, että meillä on hyvä mahdollisuus onnistua myös Etelä-Euroopassa, sillä kuulummehan jo Suomen kärkijoukkoon dataan pohjautuvassa digimarkkinoinnissa, konseptisuunnittelussa ja tuotannossa", Östman taustoittaa.

Generon pitch upposi italialaisiin ja intensiivinen työ alkoi kesällä. Saumattoman ja sujuvan yhteistyön ansiosta projekti on edennyt aikataulussa. Työn tuloksia nähdään syksyllä. "Yhteistyö Muttin kanssa tukee tavoitettamme kasvaa kansainvälisesti. Tämän asiakkuuden saaminen osoittaa, että osaamistamme arvostetaan myös Suomen rajojen ulkopuolella", Östman lisää.

Lisätietoja: Genero, operatiivinen johtaja Sebastian Östman, p. +358 50 308 4196, sebastian@genero.fi

Genero Oy on mitattavaan digitaaliseen markkinointiviestintään keskittyvä kasvumarkkinointitoimisto, joka tähtää asiakasyritystensätuloksentekoon. Genero on osa A-lehdet konsernia. Generon asiakkaisiin kuuluvat mm. Fonecta, Snellman, Komplett Bank, Kokkikartano ja Friends & Brgrs. Yrityksen liikevaihto oli viime vuonna 5 miljoonaa euroa. Lue lisää www.genero.fi

Vuodesta 1899 lähtien Mutti-perhe on jakanut intohimonsa kaikkeen, mikä liittyy heidän 100% italialaisiin tomaatteihinsa – aurinkoon, maaperään, sateeseen ja Parman alueen ihmisiin ja seutuun. Muttille kelpaavat vain korkealaatuisimmat tomaatit, jotka ovat kasvaneet ja kypsyneet auringossa ja kerätään vasta aivan kypsyyden huipulla. Tomaattien maun säilyttäminen pellolta pöytään on ollut päivittäistä työtämme jo yli 100 vuoden ajan. Muttin tomaateissa on tuore maku eivätkä ne sisällä lisäaineita tai säilöntäaineita. Lue lisää www.mutti-parma.com