Printissä on voimaa! – A-lehtien lehdillä on 1,4 miljoonaa lukijaa

Printissä on voimaa! – A-lehtien lehdillä on 1,4 miljoonaa lukijaa
Tänään julkistetun Kansallisen Mediatutkimuksen (KMT 2020) mukaan A-lehtien painetuilla lehdillä on yhteensä 1,4 miljoonaa nettolukijaa. Aikakauslehti on monelle suomalaiselle tärkeä tietolähde, josta haetaan vinkkejä, ideoita ja inspiraatiota arjen hankintoihin.
Julkaistu: 13.10.2020

Tulokset kertovat, että A-lehtien asumisen mediat ovat suomalaisten kestosuosikkeja. Sisustuslehtien ykkösbrändi Avotakka säilytti KMT 2020 -mittauksessa ylivoimaisen asemansa Suomen luetuimpana sisustuslehtenä 224 000 lukijallaan. Yhdessä A-lehtien asumisen mediat Avotakka, Viherpiha, Meidän Mökki, Meidän talo ja Unelmien Talo&Koti tavoittavat huikeat 588 000 nettolukijaa.

Suomalaisten kiinnostus kotiaiheisiin on ollut tänä vuonna huipussaan, kun kotona on vierähtänyt tavallista enemmän aikaa. Moni on intoutunut erilaisiin kodin kunnostustöihin ja pihapuuhiin tai testaillut uusia reseptejä. Tarve ohjeille, ideoille ja vinkeille näkyy Meilläkotona.fin kävijämäärien hyvässä kasvussa. Suomen suurimman asumisen verkkomedian sisältöjen parissa viihtyy kuukausittain yli miljoona kävijää.

Eeva ja Apu edelleen ykköset omissa luokissaan

Naistenlehtien klassikko Eeva piti paikkansa kirkkaasti luetuimpana naistenlehtenä. Eeva tavoittaa kuukausittain 336 000 lukijaa. Hienosti KMT 2020 -mittauksessa pärjäsi myös viikoittain ilmestyvä ajankohtaislehti Apu, joka kasvatti lukijamääräänsä 305 000 lukijaan.

A-lehtien lehtien lukijamäärät (KMT 2020)

Lehden lukijamäärä eli lukijaestimaatti kertoo, kuinka monta tuhatta lukijaa kunkin painetun lehden keskimääräisellä numerolla on.