Pidä, minkä lupaat

Pidä, minkä lupaat
Kiitos jokaiselle A-lehtien b2b-asiakasuhdetutkimuksen vastaajalle! Anne Rissanen kirjoittaa blogissaan, mikä palaute teki erityisen iloiseksi ja missä haluamme onnistua jatkossa paremmin.

Joskus vuosia sitten, kun poikani olivat pieniä, juttelimme lastenkasvatuksesta yhden silloisen asiakkaani kanssa. Hän sanoi minulle, nuorelle äidille, hyvän viisauden. Lapsia ei pidä uhkailla rangaistuksilla, joita ei kuitenkaan aio toteuttaa. Ja jos jonkun seuraamuksen langettaa, uskottavuuden vuoksi se on myös toteutettava.

Helpommin sanottu kuin tehty. Kuinka moni meistä onkaan hermostuttuaan päästänyt suustaan ties mitä. ”Jos et nyt lopeta pelaamista, vien pleikan kaatopaikalle, etkä saa sitä ikinä takaisin.” Vastaavia ainakin meidän perheessämme livahti meikäläisen suusta.

Miksi sitten muistelen ikivanhoja lastenkasvatusvirheitäni ja -periaatteitani? Me toteutimme A-lehdissä keväällä laajan asiakassuhdetutkimuksen (Kantar TNS). Vastaajia oli noin 200 – sekä nykyasiakkaita että toivottavasti tulevia.

Saimme tulokset juuri ennen juhannusta. Kieltämättä jännitti, sillä työmme merkityksellisyys mitataan siinä, miten te, meidän asiakkaamme, koette palvelumme. Kuinka hyvin se vastaa tavoitteisiinne, olemmeko riittävän innovatiivisia ja aktiivisia, saako meiltä ideoita ja ratkaisuja sekä onko kanssamme kiva toimia. Tänä päivänä pelkästään pysyäkseen paikallaan, tarvitsee tehdä hirvittävästi töitä.

Kokonaisuudessaan saamamme palaute oli hyvä ja parantunut edellisestä tutkimuskerrasta. Homma sujuu. Kiitos siitä! Kiitos erityisesti siitä, että toitte esille kehittämiskohteita. Meidän pitää esimerkiksi viestiä ratkaisuistamme paremmin ja kehittää kykyämme vastata liiketoimintanne haasteisin nykyistä tehokkaammin. Nämä lupaamme ottaa tarkempaan työstöön.

Saimme me erinomaistakin palautetta, josta haluan tässä kiittää myös omaa porukkaani. Tulosten perusteella kanssamme on mukava tehdä töitä. Bisnes on ihmisten välistä työtä, ja sillä on valtava merkitys, millaisten ihmisten kanssa saa työtä tehdä. Ihmiset ovat kaiken ydin ja suola. Yksi väittämä nousi erityisesti esiin, vieläpä kokemuksena sekä teidän nykyisten että teidän tulevien 😊 asiakkaidemme joukossa. Me pidämme sen, minkä lupaamme. Tähän liittyy valtava vastuu, sillä kaikki muu on merkityksetöntä, jos tuo pettää.

Viimeksi tänään kiistelin aikuisen poikani kanssa yhteisen mökkimme soutuveneestä ja taisin sanoa katteettoman uhkauksen, etten sitten aio ikinä osallistua venehankintaan. Niinpä taidan ottaa taka-askeleen venekinassa ja käytän osan lomastani itsetutkiskeluun aiheen ympärillä. Ja tämän minä lupaan ja pidän.

Rentouttavaa, rauhallista tai vilkasta lomaa teille kaikille. Nautitaan kesästä ja täällä Suomen suvessa sen kaikista vaihtelevista muodoista.

Terveisin,

Anne

Anne Rissanen, johtaja, yritysasiakkaat, A-lehdet

+ 358 40 521 9090, anne.rissanen@a-lehdet.fi

Olemme apunasi, kun sitä tarvitset. Tavoitat A-lehtien yritysasiakasmyynnin läpi kesän yritysasiakkaiden palvelunumerosta 050 414 4200 tai sähköpostilla yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.

Julkaistu: 1.7.2020