The Blog Awards Finland 2016 palkitsee blogi- ja YouTube-maailman tähdet

The Blog Awards Finland 2016 palkitsee blogi- ja YouTube-maailman tähdet
Suomen monipuolisin blogialan palkintotilaisuus The Blog Awards Finland järjestetään toista kertaa 14. lokakuuta A-lehtitalossa Helsingin Kulosaaressa suurempana kuin koskaan.

Gaalassa palkitaan parhaat sisällöntuottajat sekä tuloksellisin sisältömarkkinointikampanja. Eri blogiportaalien ja -yhteisöjen edustajista koottu tuomaristo valitsee omat suosikkinsa suljetulla lippuäänestyksellä yhteensä 14 kategoriasta. Näiden lisäksi palkitaan myös yleisön suosikkiblogi ja -vlogi. Eksklusiiviseen tapahtumaan odotetaan liki 400 kutsuvierasta.

Monipuolinen ja kattava kategoriajako

Tänä vuonna gaalassa palkitaan 10 blogia ja ensimmäistä kertaa myös neljä vlogia eri kategorioista. Omat vlogitunnustukset saavat vuoden tulokas, vuoden harrastuskanava, vuoden parhaimmat naurut sekä vuoden lifestyle-kanava. Blogipuolelta palkitaan muun muassa paras muoti-, kauneus-, ruoka-, sport-, sisustus-, perhe- sekä matkablogi.

Myös blogien lukijat ja vlogien katsojat pääsevät valitsemaan omat suosikkinsa, jotka valitaan elokuussa käynnistyvässä avoimessa lukijaäänestyksessä.

Ajan hermolla oleva tuomaristo

Tänä vuonna alan asiantuntijoista koostuvassa tuomaristossa istuu yhteensä yhdeksän jäsentä:

  • Satu Apukka, Head of Sales, United Screens
  • Kristiina Hollstén, kaupallinen tuottaja, Otavamedia Oy, Kaksplus.fi
  • Anne Häkkinen, myyntijohtaja, Blogirinki Media Oy
  • Jonna Kivipelto, Director, Suomen Blogimedia
  • Jussi Ridanpää, tuottaja, Sanoma Media Finland Oy / Founder, FitNet.fi
  • Sanna Rousi, vastaava tuottaja, Töttöröö Networks Oy
  • Anna Ruohonen, päätoimittaja, Sanoma Media Finland Oy, Meidän Perhe ja Vauva
  • Ulla Vartiainen, Founder, Asennemedia Oy
  • Ulla Veirto, päätoimittaja, A-lehdet Oy, Kauneus & Terveys, Voi Hyvin, FitFashion.fi

Tuomaristo edustaa lähes kaikkia Suomen blogiportaaleja ja -yhteisöjä.

Vaikuttavaa ja tuloksellista sisältömarkkinointia

The Blog Awards Finlandin lisäksi järjestetään myös oma kilpailu markkinointiviestinnän toimijoille.

The Blog Marketing Awards 2016 -kilpailussa tunnustuksen saa sisältömarkkinoinnin kampanja, jossa onnistuneesti hyödynnetään blogi- tai vlogimarkkinointia. Palkinnon tavoitteena on kannustaa mainostajia hyödyntämään uutta, kuluttajalle merkityksellistä kanavaa tehokkaammin ja tuloksellisemmin. Tunnustus myös kannustaa tekemään sisältömarkkinointia rohkeasti ja lukijasuhdetta arvostavasti. Töitä arvioi tunnettujen media- ja mainosalanvaikuttajien raati.

”Hyvä sisältömarkkinointi tuottaa ihmisille aina aitoa lisäarvoa. Se ratkaisee ongelmia, herättää ajatuksia, viihdyttää ja tuo lisämaustetta elämään. Onnistumiset edellyttävät kohderyhmän tuntemusta ja tarpeisiin vastaamista. Odotamme kiinnostuksella tuomaristossa, millaisia tavoitteita blogimarkkinoinnille on asetettu, minkälaisia erilaisia rooleja bloggaajat ovat yritysyhteistyössä saaneet ja ennen kaikkea, millaisia tuloksia on saavutettu, ” kertoo The Blog Marketing Awardsin päätuomari Kati Nurminen Kopla Helsingistä.

The Blog Marketing Awards -kilpailuun voi ilmoittaa kampanjoita, jotka ovat julkaistu 1.8.2015.-31.8.2016. Ilmoittautuminen on käynnissä.

Lisätiedot:

A-lehdet Oy, markkinointipäällikkö Terhi Hauskamaa, p. 050 414 4260, terhi.hauskamaa@a-lehdet.fi

Julkaistu: 21.6.2016