The Blog Marketing Awards 2015 -palkinnosta kilpailee kuusi kampanjaa

The Blog Marketing Awards 2015 -palkinnosta kilpailee kuusi kampanjaa
Blogimarkkinoinnin tuloksellisuutta mittaavaan The Blog Marketing Awards -kilpailun finaaliin on päässyt kuusi kampanjaa. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestettävään kilpailuun ilmoitettiin yhteensä 29 työtä, joissa hyödynnetään menestyksekkäästi blogeja ainoana kanavana tai merkityksellisessä roolissa osana monimediaratkaisua.
Julkaistu 16.9.2015

Viimeisten vuosien kuluessa blogit ovat nopeasti ammattimaistuneet ja kaupallistuneet. Samalla niistä on tullut merkittävä markkinointiviestinnän kanava. The Blog Marketing Awards -kilpailun tavoitteena on kannustaa markkinoijia ottamaan blogit tehokkaammin markkinointiviestinnän käyttöön ja tekemään blogimarkkinointia rohkeasti ja ainutlaatuista lukijasuhdetta arvostavasti.

Tuomaristoon kuuluu seitsemän jäsentä, jotka edustavat mainostajia, mainonnan ja viestinnän asiantuntijoita sekä mediaa. Tänä vuonna suomalaisen blogimarkkinoinnin vaikuttavuutta ja tuloksellisuutta arvioivat Frankly Partnersin toimitusjohtaja Anna-Riikka Hovi, Toinen PHD:n luova johtaja Jani Halme, Asiakkuusmarkkinointiliiton toimitusjohtaja Jari Perko, Valion markkinointijohtaja Hanna Hiekkamies, L’Oréal Nordicin Business Development Director Minna Martikainen, Akvamariini Porter Novelli -viestintätoimiston asiakkuusjohtaja Terhi Halsvaha ja A-lehtien mediamyynnin johtaja Saija Heikinheimo.

”Olimme ilahtuneita, kuinka monipuolisesti blogeja oli kilpailutöissä käytetty: lanseerauksiin, myynnin vauhdittamiseen, tuotekehitykseen ja asennemuutokseen. Shortlistalle valikoituvat ne, jotka pystyivät parhaiten osoittamaan selkeimmät tavoitteet ja tulokset”, sanoo tuomariston puheenjohtaja Anna-Riikka Hovi.

Finaaliin pääsivät seuraavat kampanjat:

  • Syö hyvää (Mannerheimin Lastensuojeluliitto)
  • Maybelline New York Dream Wonder Nude (L’Oréal Finland, AllGood, McCann, Maxus Finland)
  • Nordic Bloggers' Experience (Messukeskus, Kohtaamistoimisto Innastus)
  • Valio Voi - tuotekehitys bloggaajien kanssa (Valio)
  • Rajala Pro Shop + Panasonic Lumix (Rajala Pro Shop)
  • Oisko tulta? (Suomen evankelisluterilainen kirkko)

Kilpailun voittaja julkistetaan koko toimialan yhteisessä The Blog Awards Finland 2015 -gaalassa, joka järjestetään A-lehtitalossa 2.10.2015. Samassa yhteydessä palkitaan myös vuoden ansioituneimmat bloggaajat kaikkiaan 11 kategoriassa.

Lisätiedot:

A-lehdet Oy, Tuuli Toivainen, suunnittelujohtaja, p. 050 414 4556, tuuli.toivainen@a-lehdet.fi