Trendin kuvista alkanut #imwithsanna-ilmiö valittiin Vuoden ilmiöksi
Yhdeksänhenkinen, vaikuttajamarkkinoinnin ammattilaisista koostunut raati perusteli valintaansa seuraavasti: Laajasti mediassa näkynyt someilmiö, joka orgaanisesti osallisti sekä vaikuttajia että tavallisia käyttäjiä ottamaan kantaa keskusteluun seksismistä ja poliittisen sopivuuden rajoista.
“Somevaikuttajilla oli merkittävä rooli ilmiön muodostumisessa. He siivittivät esimerkillään ilmiön sanomaa ja vastaavanlaista ilmiötä ei olisi välttämättä syntynyt samassa mittakaavassa ilman somevaikuttajien voimaa”, kertoo perusteluissa yksi tuomareista Indieplacen CEO Hanna Vartiainen.
Trendin kuva, jossa pääministeri on kuvattu mustassa bleiserissä, tavoitti yli 142 miljoonaa ihmistä uutismedioiden kautta. Ilmiö syntyi, kun ihmiset ympäri maailmaa alkoivat kuvata itseään samassa asussa ja siten puolustaa pääministeriä ja muistuttaa, ettei ammattitaito ole kiinni vaatetuksesta. Kuvia on jaettu yksin Instagramissa 2700 kappaletta.
"Kiitos tämän ilmiön syntymisestä kuuluu paitsi Sanna Marinille, joka innostui Trendin asuideasta, mutta myös niille lukuisille ihmisille, jotka halusivat ottaa samankaltaisen kuvan ja sanoa, ettei ole enää ok arvottaa ihmisiä asun perusteella", sanoi Trendin päätoimittaja Mari Karsikas kiitospuheessaan.
Ping Helsingin Vuoden valinnat 2021 -kilpailun finaalissa oli ehdolla neljä ilmiötä.