Olet täällä

Zetapodi on podcast nuorista, jotka muuttavat maailman - Kuuntele kaikki jaksot tästä

Sukupolvi Z, eli noin 8-20-vuotiaat nuoret, eroaa arvoiltaan, asenteiltaan ja kulutustottumuksiltaan radikaalisti aiemmista sukupolvista. Nuoret vaikuttavat perheiden ostopäätöksiin jo nyt, ja heillä on globaalisti 44 biljoonan dollarin ostovoima. Yrityksillä alkaakin olla kiire ymmärtää kuluttajia, jotka ratkaisevat monien brändien kohtalon. Kuuntele Zetapodi, niin tiedät miten maailma muuttuu nuorten mukana. Podcastia juontaa Anni Lintula, joka vetää A-lehdissä nuorten medioiden liiketoimintaa.

zetapodi on podcast nuorista, jotka muuttavat maailman

Jakso 3. Osallista kohderyhmäsi: Miten brändiä kehitetään yhdessä nuorten kanssa, Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto? 

Sukupolvi Z on kohderyhmä, jolla on paljon sanottavaa, monipuolisia taitoja ja halu osallistua lempibrändinsä tekemiseen. Tässä jaksossa Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto kertoo, miten Demi kehittää brändiään yhdessä nuorten kanssa. Miten Demi toteutti 20-vuotisjuhlanumeron yhdessä tyttöjen kanssa? Miten toimitus varmisti, että lukijoiden tuottama sisältö on brändin arvojen mukaista? Entä mitä tehdä, jos kaikki ei suju suunnitelmien mukaan ─ ja mitä virheistä voi oppia? 

Jakso 2. Teinit ja sosiaalinen media: Miksi nuoret katosivat Facebookista, sometohtori Suvi Uski?

Kännykkä kädessä syntyneelle Z-sukupolvelle sosiaalisella medialla on aivan erityinen merkitys. Tässä jaksossa sometohtori Suvi Uski ja A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula keskustelevat nuorten somen käytöstä. Miksi nuoret hylkäsivät supersuositun Facebookin? Mitkä ovat teinien suosikkikanavat nyt ja mikä niitä yhdistää? Entä miten somessa saa valtaa ja millaista vuorovaikutusta nuoret odottavat yrityksiltä?

Anna jaksosta palautetta tästä.

Jakso 1. Z-sukupolven arvot: Pitääkö brändin ottaa kantaa, tubettaja Tuure Boelius?

Liberaalit zetat haluavat aktiivisesti vaikuttaa maailmaan valinnoillaan ja teoillaan ja edellyttävät sitä myös yrityksiltä. Tässä jaksossa 17-vuotias tubettaja, vuoden 2017 homo ja Lätkäjätkä-Ville-biisillään tabuja rikkonut Tuure Boelius kertoo, miten hän räjäytti YouTuben tulemalla kaapista ja miksi hän tahtoo jatkossakin ottaa kantaa itselleen tärkeisiin asioihin. Entä valitseeko Tuure brändejä arvojen perusteella ja mikä kampanja on tehnyt häneen vaikutuksen?

Anna jaksosta palautetta tästä.

Kuuntele Zetapodi, niin tiedät miten maailma muuttuu nuorten mukana. Zetapodi pureutuu Z-sukupolven arvoihin, asenteisiin, mediakäyttöön ja kulutustottumuksiin. Löydät Zetapodin iTunesista, Applen Podcastit-sovelluksesta, Spotifyista ja A-lehdet.fistä. Uusi jakso ilmestyy joka toinen torstai.

Osallistu keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä #zetapodi.