Olet täällä

Zetapodi on podcast nuorista, jotka muuttavat maailman - Kuuntele kaikki jaksot tästä

Sukupolvi Z, eli noin 8-20-vuotiaat nuoret, eroaa arvoiltaan, asenteiltaan ja kulutustottumuksiltaan radikaalisti aiemmista sukupolvista. Nuoret vaikuttavat perheiden ostopäätöksiin jo nyt, ja heillä on globaalisti 44 biljoonan dollarin ostovoima. Yrityksillä alkaakin olla kiire ymmärtää kuluttajia, jotka ratkaisevat monien brändien kohtalon. Kuuntele Zetapodi, niin tiedät miten maailma muuttuu nuorten mukana. Podcastia juontaa Anni Lintula, joka vetää A-lehdissä nuorten medioiden liiketoimintaa.

zetapodi on podcast nuorista, jotka muuttavat maailman

Jakso 7. Mikrovaikuttajat, podcastit ja yhteiskunnalliset arvot – mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin trendit?

Vaikuttajilta imetään vaikutteita niin arvoihin, asenteisiin kuin kulutustottumuksiin. Tässä jaksossa povataan vaikuttajamarkkinoinnin jatkavan kasvuaan vuonna 2019. Uskaltavatko yritykset hyödyntää vaikuttajien osaamista entistä laajemmin ja strategisemmin? Jaksossa sukelletaan myös mikrovaikuttamisen trendiin ja puhutaan siitä, mitä uusia kanavia vaikuttajat ottavat haltuun. Studiossa vieraana on A-lehtien vaikuttajamarkkinoinnin päällikkö Noora Verronen

 

Jakso 6. Case Fazer: Miten klassikkobrändi puhuttelee nuoria?

Tässä jaksossa puhutaan siitä, miten ikoninen ja arvostettu kotimainen brändi Fazer koukuttaa nuoret somessa. Podcastissa kuulet Kismet-kesäduunarista, Fazerin Munkkibaarista ja siitä, miten intohimoiset Marianne-fanit ompelivat käärepapereista penkkaripuvun. Vieraana on Fazerin viestintäpäällikkö Leena Kivioja. Hän kertoo esimerkkien kautta, miten Fazer on onnistunut puhuttelemaan nuoria, mikä on joskus mennyt pieleen ja mitä somekampanjoista on opittu. 

Jakso 5. Tyttöjen päivän spesiaali: #parastatytöissä

Kansainvälistä tyttöjen päivää vietetään 11.10. Sen kunniaksi Zetapodissa fiilistellään tyttöyttä. Mikä on parasta tytöissä? Tässä jaksossa puhutaan siitä, kuinka rohkeita, ennakkoluulottomia ja syvällisiä tytöt ovat ja miten tytöt muuttavat maailman. Studiossa vieraana ovat Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto ja Demin konseptisuunnittelija Aino Salonen

 

Jakso 4. Miksi vaikuttajamarkkinointi on niin tehokasta, väitöskirjatutkija Hanna Reinikainen?

Sometähdet ovat nousseet suosituimmiksi nuorisoidoleiksi ja heillä on valtava vaikutus kohderyhmäänsä. Jopa puolet tubevideoiden katselijoista on ostanut tai harkinnut ostavansa tuotteen, jota tubettaja mainostaa videollaan. Tässä jaksossa väitöskirjatutkija Hanna Reinikainen kertoo, kuinka onnistut vaikuttajamarkkinoinnissa. Mitä tarkoittaa parasosiaalinen suhde? Entä millainen on täydellinen brand match ja miten markkinoija voi löytää brändilleen juuri oikeat vaikuttajat? 

Jakso 3. Osallista kohderyhmäsi: Miten brändiä kehitetään yhdessä nuorten kanssa, Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto? 

Sukupolvi Z on kohderyhmä, jolla on paljon sanottavaa, monipuolisia taitoja ja halu osallistua lempibrändinsä tekemiseen. Tässä jaksossa Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto kertoo, miten Demi kehittää brändiään yhdessä nuorten kanssa. Miten Demi toteutti 20-vuotisjuhlanumeron yhdessä tyttöjen kanssa? Miten toimitus varmisti, että lukijoiden tuottama sisältö on brändin arvojen mukaista? Entä mitä tehdä, jos kaikki ei suju suunnitelmien mukaan ─ ja mitä virheistä voi oppia? 

Jakso 2. Teinit ja sosiaalinen media: Miksi nuoret katosivat Facebookista, sometohtori Suvi Uski?

Kännykkä kädessä syntyneelle Z-sukupolvelle sosiaalisella medialla on aivan erityinen merkitys. Tässä jaksossa sometohtori Suvi Uski ja A-lehtien nuorten medioiden liiketoimintajohtaja Anni Lintula keskustelevat nuorten somen käytöstä. Miksi nuoret hylkäsivät supersuositun Facebookin? Mitkä ovat teinien suosikkikanavat nyt ja mikä niitä yhdistää? Entä miten somessa saa valtaa ja millaista vuorovaikutusta nuoret odottavat yrityksiltä?

Jakso 1. Z-sukupolven arvot: Pitääkö brändin ottaa kantaa, tubettaja Tuure Boelius?

Liberaalit zetat haluavat aktiivisesti vaikuttaa maailmaan valinnoillaan ja teoillaan ja edellyttävät sitä myös yrityksiltä. Tässä jaksossa 17-vuotias tubettaja, vuoden 2017 homo ja Lätkäjätkä-Ville-biisillään tabuja rikkonut Tuure Boelius kertoo, miten hän räjäytti YouTuben tulemalla kaapista ja miksi hän tahtoo jatkossakin ottaa kantaa itselleen tärkeisiin asioihin. Entä valitseeko Tuure brändejä arvojen perusteella ja mikä kampanja on tehnyt häneen vaikutuksen?

Kuuntele Zetapodi, niin tiedät miten maailma muuttuu nuorten mukana. Zetapodi pureutuu Z-sukupolven arvoihin, asenteisiin, mediakäyttöön ja kulutustottumuksiin. Löydät Zetapodin iTunesista, Applen Podcastit-sovelluksesta, Spotifyista ja A-lehdet.fistä. Uusi jakso ilmestyy joka toinen torstai.

Osallistu keskusteluun Twitterissä ja LinkedInissä #zetapodi.