
Kuukausi sitten lanseerattu Satokausi®-sovellus ehti jo voittaa ensimmäisen palkintonsa
"Ratkaisumme ruokahävikin vähentämiseen on rakentaa kotitalouksille markkinapaikka Satokausi®-sovellukseen, jossa ylimääräiset sesongin raaka-aineet voivat löytää uuden kodin. Hävikkihyppy-hankkeen innovaatiohaaste osui meillä tosi hyvään saumaan ja auttoi meitä pohtimaan laajemmin kestävää ruokakultuuria sellaisesta näkökulmasta, jota emme ehkä olisi itse hoksanneet," Satokausi Median product manager Sami Ahonen sanoo.
Satokausikalenteri jakaa voittosijansa Code Ananaksen kanssa. Innovaatiohaaste on osa Hävikkihyppy-hanketta (2024–2027), jonka koordinaattorina toimii Kuluttajaliitto.
Lisätietoa sovelluksesta: Uusi Satokausi®-sovellus tuo yhteen marja- ja sienestyspaikat sekä sesonkikasvisten reseptit
Lisätietoa voitosta: Satokausikalenterin sovellus palkittiin innovaatioista kotikeittiöiden ruokahävikin vähentämiseksi
Satokausi Media on ruokasisältöihin erikoistunut mediatalo, joka on osa A-lehdet-konsernia. Yrityksen keskeisiä kuluttajatuotteita ovat Satokausikalenteri™ ja Satokausi®-sovellus, joiden ympärille on rakentunut monipuolinen tuoteperhe ja Suomen suurin ruokadigiyhteisö. Satokausi Media toimii yrityksille kokonaisvaltaisena markkinointikumppanina, joka yhdistää kohdennetun yleisön, sisällöntuotannon ja vaikuttavan digijakelun.