Lisää näkyvyyttä, lisää klikkejä – Adaptiivinen mainossijoittelu kasvattaa displayn tehokkuutta

Lisää näkyvyyttä, lisää klikkejä – Adaptiivinen mainossijoittelu kasvattaa displayn tehokkuutta
Mainospaikkojemme viewability on parantunut jopa 15 %, mikä on nostanut myös klikkimääriä lähes 10 %.
Julkaistu 23.1.2020

Jo ennestään korkean viewabilityn ison kasvun takana on uusi adaptiivinen mainossijoittelu. Se pitää huolen siitä, että inventaarimme vastaa parhaalla mahdollisella tavalla jokaisen mainostajan tarpeisiin.

Adaptiivinen mainossijoittelu kasvattaa huomattavasti mainosten mahdollisuutta tulla nähdyksi, mikä nostaa brändimainonnan tehokkuutta. Mainosten paremmalla sijoittelulla ja korkeammalla viewabilityllä on brändimainonnan lisäksi iso vaikutus taktisen mainonnan tehokkuuteen. Parempi sijoittelu ja suurempi näkyvyys korreloivat suoraan mainosten klikkiprosentteihin.

Adaptiivinen mainossijoittelu taklaa displayn haasteita

Erilaiset sisällön mukana liikkuvat sticky-mainosratkaisut ovat olleet arkipäivää display-mainonnassa jo vuosien ajan. Suurin osa niistä on kuitenkin keskittynyt desktop-päätelaitteille ja erilaisiin sivupalkkeihin – pois sisällöstä, jossa käyttäjän fokus on.

Oman haasteensa verkkomainonnan näkyvyyteen on tuonut mobiililaitteiden näytön pieni pinta-ala, ja sen vaikutus sisällön kulutukseen. Mobiilissa sivustoja selataan nopeammin ja pieneen ruututilaan pitäisi saada mahtumaan niin juttu kuin mainostajan viestikin. Miten mainos tuodaan näkyvästi esille ilman, että sivuston käyttökokemus kärsii ja aiheuttaa negatiivisen mielikuvan saitista ja mainostajasta?

A-lehdet on selättänyt nämä haasteet adaptiivisella mainossijoittelulla. Se ottaa huomioon sivuston sisällön, sen erilaiset elementit ja käyttäjän skrollausnopeuden. Näitä muuttujia analysoimalla voimme reaaliaikaisesti päättää mainoksille parhaan mahdollisen sijoittelun. Paras paikka on usein sisällön keskellä, missä mainos saa parhaan mahdollisen huomioarvon. Mikäli käyttäjä selaa sisältöä niin nopeasti ettei mainoksilla ole edes mahdollisuutta tulla nähdyksi, ei niitä näytetä ollenkaan.

Adaptiivinen mainossijoittelu pitää huolen siitä, että inventaarimme performoi parhaalla mahdollisella tavalla juuri sinun tarpeisiisi, olipa tavoitteena sitten brändin tunnettuuden kasvattaminen tai tehokas liikenteen ohjaaminen.

Tehdään yhdessä parempaa display-mainontaa!

Haluatko kuulla lisää toimivasta display-mainonnasta tai digiratkaisuistamme? Ota yhteyttä A-lehtien yritysasiakasmyyntiin tai Korppu Korpiseen / korppu.korpinen@a-lehdet.fi tai +358 43 2115 043.