Täytä milleniaalin tyhjät hetket mielekkäällä sisällöllä

Täytä milleniaalin tyhjät hetket mielekkäällä sisällöllä
Milleniaalinaiset, 23-39-vuotiaat, elävät suurten elämänvalintojen keskellä. He pohtivat työelämää, perhettä, kotia ja matkoja – ja jakavat elämäänsä somessa. Varmin merkki siitä, että olet koukuttanut heidät? He jakavat tekemääsi sisältöä ja puhuvat siitä.

1. Tarjoa uusia näkökulmia. Et ole välttämättä ensimmäinen, joka kertoo milleniaaleille korealaisesta kosmetiikasta, avokadoleivistä tai boss lady -asenteesta. Syvennä heidän maailmaansa, tarjoa uusia tietoa ja keskustelun aiheita. Olet onnistunut, kun saat milleniaalit siteeraamaan sisältöäsi tai jakamaan sitä.

2. Lähesty toisen milleniaalin kautta. Milleniaalit luottavat ostopäätöksissään ja elämänvalinnoissaan suosituksiin. Missä ravintolassa on paras brunssi? Mitkä ovat parhaat rattaat esikoiselle? Mikä muotikauppa hoitaa vastuullisuusasiat parhaiten? He googlettavat ja kysyvät kaveriltaan. Toisen milleniaalin, esimerkiksi (mikro)vaikuttajan, suosituksilla on merkitystä.

3. Ole aito ja tarjoa ratkaisuja. Kun some lisää milleniaalien paineita, jokainen armollinen lause, helpottava ratkaisu ja aidon elämän kuvaaminen helpottavat. Kauniit kuvat kiinnostavat, mutta liian silotellut ja epäaidot kuvat herättävät vain ärtymystä.

4. Tarjoa sisältöä tyhjiin hetkiin. Milleniaalien elämä on kiireistä, joten siirtymät paikasta toiseen ovat oivallinen hetki keskittyä johonkin uuteen. Äänisisältöjen, kuten podcastien, kulutus lisääntyy juuri työ- ja opiskelumatkoilla mutta myös kotitöiden ohessa - ja suihkussa ja meikatessa! Silloin on mahdollista tavoittaa milleniaalit vain yhden ruudun äärestä. Vaikka somepaasto mietityttää milleniaaleja, he ovat silti somessa mutta valikoidummin. Tavoitat heidät Instagramista, erityisesti Instagram Storiesin kautta.

5. Kerro ympäristöarvoista ja vastuullisuudesta. Milleniaalit ovat huolestuneita ympäristön tilasta, ja moni on valmis harkitsemaan kalliimman tuotteen tai palvelun ostamista, jos se olisi ympäristöystävällinen. He haluavat muutenkin hankkia tuotteita, jotka tukevat ja vahvistavat heidän arvomaailmaansa. Arvoista ja ympäristöstä puhumalla ei voi erehtyä.

Kirjoittaja: Mari Karsikas

Mari Karsikas on Trendi-lehden ja Lily-blogiyhteisön päätoimittaja A-lehdissä. Vuosien aikakauslehtiuran lisäksi hän on työskennellyt sanomalehdessä, asiakaslehdessä ja radiossa.

Haluatko tavoittaa kiireisen ja kriittisen milleniaalikohderyhmän? Ota yhteyttä A-lehtien yritysasiakasmyyntiin, niin löydämme parhaat keinot tavoitteidesi saavuttamiseen. Kysy lisää 050 414 4200 tai yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.

Julkaistu: 30.1.2019