A-lehdet-konsernin yhtiöt voitokkaina Edit- ja eCom-gaaloissa

A-lehdet-konsernin yhtiöt voitokkaina Edit- ja eCom-gaaloissa
A-lehtien konserni loisti torstaina 15.5. kahdessa eri palkintogaalassa: Editgaalassa ja eCom Summit & Awardsissa. Neljä konserniyhtiötä keräsivät tunnustuksia eri osa-alueilta, mikä kertoo laaja-alaisesta osaamisesta niin media- kuin verkkokauppaliiketoiminnassa.
Julkaistu 16.5.2025

A-lehtien konserni loisti torstaina 15.5. kahdessa eri palkintogaalassa: Editgaalassa ja eCom Summit & Awardsissa. Neljä konserniyhtiötä keräsivät tunnustuksia eri osa-alueilta, mikä kertoo laaja-alaisesta osaamisesta niin media- kuin verkkokauppaliiketoiminnassa.

Editkilpailu on Aikakausmedian järjestämä arvostettu kilpailu, joka palkitsee vuosittain aikakausmedia-alan parhaita osaajia ja toteutuksia. Kilpailussa on yhteensä 13 toimituksellista kategoriaa, joissa A-lehdillä oli useita ehdokkaita yhdeksässä eri sarjassa. Voittoja tuli peräti neljä:

  • Vuoden lifestyle-juttu: Valloittava Wyoming (Mondo 10/2024)
  • Vuoden digi: Kansainvälistymisen työkalut, Kotona
  • Vuoden video tai audio aikakausmediassa: Kauneuskompeksi-videosarja, Trendi
  • Vuoden uudistus aikakausmediassa: Eeva Ristikoiden lanseeraus, Eeva

"A-lehtien voitoissa näkyy rohkea tapamme tarkastella aikakausmediaa ja löytää sille uusia muotoja. Lisäksi voittajia yhdistää yhteistyön voima. Ne on rakennettu yhteistyössä eri tiimien kesken, freelance-verkoston osaamista hyödyntäen ja laajalla yhteistyöllä mm. Media-alan tutkimussäätiön ja Helsingin yliopiston kanssa," kuvaa A-lehtien toimitusjohtaja Heli Arantola.

Finnish Design Shop, Keskisen Kello ja Genero menestyivät eCom Summit & Awards -juhlassa

Digital Commerce Finlandin järjestämä eCom Summit & Awards palkitsi niin ikään 15.5. alan parhaita toimijoita.

A-lehtien konserniin kuuluvalla Finnish Design Shopilla oli peräti 3 ehdokkuutta ja Vuoden teknologiataituriksi palkittiin teknologiajohtaja Pekka Partanen.

Vuoden tulokkaana palkittiin Widetoes, ja palkinto myönnettiin Generon Growth Marketing Director & Founding Partner Jonathan Björkskogille, joka tiimeineen teki Widetoesille +130% kannattavan kasvun.

Keskisen Kellon CMO Laura Whelan sai Vuoden markkinoija -kunniamaininnan ja CDO Jari Keskinen Vuoden verkkokauppayrittäjä - kunniamaininnan.

"Kiitän lämpimästi kaikkia osallistuneita tiimejä ja toivotan sydämellisesti onnea kaikille ehdokkaille ja voittajille," Arantola sanoo.

Jutun pääkuva: Aikakausmedia