Case Blå Band

Case Blå Band
Kampanja esitteli onnistuneesti Blå Bandin pata-ainekset ratkaisuna haasteeseen, joka tuottaa viikoittain päänvaivaa monessa kodissa: miten tehdään nopeaa, vaihtelevaa ja maukasta arkiruokaa?
Julkaistu: 3.2.2021

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli innostaa kuluttajia kokeilemaan Blå Bandin pata-aineksia ja kasvattaa niiden tunnettuutta. Lisäksi tarkoituksena oli antaa kuluttajille ideoita, miten hyödyntää tuttuja patoja uudella tavalla. Sisällöllä haluttiin tavoittaa ennen kaikkea perheelliset ja muut kiireistä arkea elävät kuluttajat.

Ratkaisu

Sisältö rakennettiin A-lehtien uuden ruokavaikuttajan keittiömestari Henrik Rehbinderin ympärille. Meilläkotona.fi-sivuston lisäksi kampanja näkyi Instagramissa.

Toteutus

Etenkin korona-aikana kuluttajat ovat olleet entistä innostuneempia ruoanlaitosta ja uusia reseptejä etsitään koko ajan. Kuluttajat kaipaavat myös helpotusta ruoanlaittoon varsinkin arkisin. Kampanja rakennettiinkin tämän ajatuksen ympärille.
63 % arkiruokakyselyn vastaajista sanoo, että välillä on vaikea keksiä, mitä laittaisi ruoaksi. Ideoiden puutteen lisäksi kiire on arkiruokailun suurin kompastuskivi.
Arkiruokakysely, A-lehdet 2020
A-lehtien ruokavaikuttaja, keittiömestari Henrik Rehbinder sai vapaat kädet ja testattavakseen erilaisia Blå Bandin pata-aineksia. Lopputuloksena oli kolme kekseliästä ja herkullista reseptiä, jotka esittelivät uusia tapoja hyödyntää pata-aineksia ruuanlaitossa.
Henrik Rehbinderin kehittämät reseptit julkaistiin Meilläkotona.fin reseptipankissa, jolloin kuka tahansa innokas kotikokki löytää ne helposti. Kurkkaa toteutus tästä:
Reseptit linkitettiin myös natiiviartikkeliin, jossa Rehbinder antoi parhaat vinkkinsä arjen ruokahuollon sujuvoittamiseksi ja valmisruokien maustamiseen sekä tuunaamiseen. Natiiviartikkeliin ohjattiin liikennettä A-lehtien Yleisötakuun avulla.
Mikä on Yleisötakuu? Yleisötakuu varmistaa natiiviartikkelille vähintään 4 500 lisälukijaa orgaanisen liikenteen lisäksi kampanja-aikana. Liikenteenohjaus koostuu esimerkiksi uutiskirjenostoista, älykkäästä sisällönsuosittelusta, sosiaalisen median julkaisuista sekä display-mainonnasta. A-lehdet vastaa Yleisötakuun toimenpiteistä ja aikataulutuksesta ja tuottaa materiaalit ohjauksiin.
Vinkkejä sujuvaan arkiruokailuun hän jakoi myös Meillä Kotonan Instagramissa järjestetyssä kokkauslivessä, jossa Rehbinder valmisti kaksi erilaista annosta ja vastaili samalla katselijoiden kysymyksiin. Kokkausliveä mainostettiin ennakkoon Meillä Kotonan Instagramissa sekä feedissä että stooreissa.

Tulokset

Kampanja herätti hyvin kohderyhmän kiinnostuksen. Reseptit ja natiiviartikkeli keräsivät yli 25 000 uniikkia lukijaa ja lähes 33 000 vierailua. Resepteistä suosituimmaksi nousi Blå Band Mexicanista tehty nopeasti valmistuva kaalipata, jonka Henrik Rehbinder teki myös kokkauslivessä.
Kaikki netissä julkaistut materiaalit keräsivät enemmän lukijoita kuin artikkelit keskimäärin ja myös lukuaika osoitti, että sisältöön on perehdytty. Kokkauslive keräsi seuraajia Kaliforniasta asti ja osallistujat hyödynsivät hyvin mahdollisuutta kysellä Rehbinderiltä vinkkejä. Moni myös kertoi lähetyksen aikana laittavansa reseptit testiin. Kokkauslive tallennettiin ja sisältö keräsi kokonaisuudessaan liki 10 000 seuraajaa.
Blå Band -kampanja oli erittäin onnistunut kokonaisuus. Vaikuttajan, sosiaalisen median ja natiiviartikkelin yhdistäminen toimi hyvin tuloksin. Oli kiinnostavaa kokeilla Instagram Liveä ja se toimikin hyvin. Kaikki sisältö oli kiinnostavaa ja laadukasta − se houkutteli onnistuneesti kuluttajia tutustumaan brändiin ja viettämään paljon aikaa sen parissa.
GB Foods Suomi, Tessa Ramm-Schmidt, Brand Manager
Työryhmä
Asiakas: GB Foods Suomi
Tessa Ramm-Schmidt
A-lehdet
Ranza Diven,
Jaana Vainio,
Erik Rauhala
Vaikuttaja
Henrik Rehbinder
Kiinnostuitko?
Autamme löytämään oikeat ratkaisut ja kiinnostavimmat tarinat, joilla teet vaikutuksen kohderyhmääsi! Täytä lomake, niin otamme sinuun yhteyttä. Tavoitat A-lehtien yritysasiakasmyynnin myös aina +358 50 414 4200 tai yritysasiakkaat@a-lehdet.fi.