
Englanninkielinen lifestyle-sivusto Kotona laajentui verkkokaupaksi: myy käsityöohjeita kansainväliselle yleisölle
Kotona Shop on osa kansainvälistä Kotona-sivustoa, jossa yhdistyvät arjen luovuus, aidosti kestävät valinnat ja rohkeus elää omannäköisesti. Sivusto erottuu muista kansainvälisistä lifestyle-sivustoista tarjoamalla yleisölle poikkeuksellisen näkökulman pohjoismaiseen elämäntyyliin.
”Olemme Suomen markkinassa nähneet, että laadukkailla neuleohjeilla on selkeä kysyntä ja haluamme viedä osaamistamme nyt myös maailmalle. Pohjoismaiset suunnittelijat kiinnostavat erityisesti Yhdysvalloissa, missä neuleyhteisöt ovat tottuneet maksamaan yksittäisistä ohjeista. Kotona Shop antaa meille mahdollisuuden testata ja kasvattaa Kotonan liiketoimintaa englanninkielisten sisältöjemme yhteydessä,” sanoo asumisen mediaryhmän johtaja Maija Koski.
Kotona Shop toteuttaa A-lehtien monikanavaisen medialiiketoiminnan strategiaa, joka yhdistää vahvan sisältöosaamisen, verkkokaupan ja kuluttajaymmärryksen. Suomalainen Kotona-kaupat voitti viime vuonna Vuoden digi -palkinnon Aikakausmedian Editkilpailussa. Tuomariston mukaan se on raikkaasti sisältöä ja kaupallisuutta yhdistävä kokonaisuus ja täysin uutta suomalaisessa mediakentässä. Tänä vuonna Kotona ja sen kansainvälistyminen on ehdolla Editkilpailussa peräti kahdessa kategoriassa: Vuoden digi ja Vuoden uudistus aikakausmediassa.
“Meillä A-lehdet-konsernissa on kyky toteuttaa uudenlaisia digitaalisia kaupallisia ratkaisuja. Tammikuussa lanseerattu Kotona.com on lyhyessä ajassa kerännyt tavoitteiden mukaisesti yleisöä eri puolilta maailmaa. Pohjoismainen elämäntapa ja ilmiöt kiinnostavat,” kertoo konsernin toimitusjohtaja Heli Arantola.
A-lehdet-konserni on digitaalisen kaupankäynnin ja vaikuttamisen edelläkävijä, jossa medialiiketoiminta ja yrittäjävetoiset tytäryhtiöt luovat innovaatioita ja kasvua niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä markkinoilla. Juuremme ovat Suomessa. Olemme jatkuvasti ja rohkeasti uudistuva, vakavarainen perheyritys. Meillä on tavoitteellinen strategia ja yhteisöllinen toimintakulttuuri.
A-lehdet-konsernin muodostavat medialiiketoimintaan keskittyvä A-lehdet Oy, pohjoismaisen designin johtava verkkokauppa Finnish Design Shop Oy, kasvumarkkinoinnin edelläkävijä Genero Oy, Suomen suurin kellojen ja korujen verkkokauppa Keskisen Kello Oy, käsityölehtien ja -kirjojen kustannusyhtiö Laine Publishing Oy sekä Suomen tavoittavin ruokayhteisö Satokausi Media Oy.