
Juhlavuottaan viettävä Apu kasvatti kokonaistavoittavuuttaan
Avun kokonaistavoittavuus kasvoi viime vuoden mittauksesta 4,5 %. Apu kasvattaa määrätietoisesti digitaalisen median yleisöään. Maksuttoman digisisällön lisäksi Apu on rakentanut kuluttajamaksullisen laadukkaan digitaalisen syväjournalismin palvelun, jonka tilaajamäärän kehitys on lähtenyt liikkeelle lupaavasti.
Avussa painettu ja digitaalinen media täydentävät toisiaan erittäin onnistuneella tavalla, josta osoituksena on kokonaistavoittavuuden kasvu. ”Viimeisen vuoden aikana olemme panostaneet sisältöihin sekä verkossa että printissä. Olemme miettineet erityisesti sitä, mitkä ovat niitä isoja asioita, jotka suomalaisia pohdituttavat ja etsimme vastauksia niihin”, Avun vastaava päätoimittaja Iina Artima-Kyrki kertoo.
Tänä vuonna Avussa aloittivat teemakirjeenvaihtajat, jotka raportoivat ajan tärkeistä ilmiöistä: onnellisuudesta, huono-osaisuudesta, vallasta, maataloudesta, rikollisuudesta, kestävyydestä, mielenterveydestä ja nuoruudesta.
Suomen luetuin ajankohtaismedia tuntee kohderyhmänsä kiinnostuksen kohteet valtakunnallisesti, mutta myös paikallisesti. Avun 12 maakuntakirjeenvaihtajaa ympäri Suomen kertovat omien alueidensa ihmisistä ja asioista.
Apu on laadukas ja luotettava pitkän journalismin media, jossa kohtaavat kiinnostavimmat puheenaiheet, ilmiöt ja ihmiset. Apu painetaan kokonaan Suomessa, josta tunnuksena lehdellä on Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-merkki.
Apu on jo 90 vuoden ajan ollut mukana suomalaisten arjessa. Lehti syntyi avun antamisen tarpeesta, ja Avun tehtävä on edelleen luoda yhteenkuuluvuutta ja uskoa tulevaisuuteen.
Kun haluat tavoittaa lukijat, jotka ovat kiinnostuneet siitä, mitä ajassamme tapahtuu, mainosta Avussa.
Kansallinen Mediatutkimus (KMT) on printtimedia-alan yhdessä tilaama tutkimuskokonaisuus, jonka päätilaaja on MediaAuditFinland Oy. Tutkimuksen toteuttaa Kantar TNS Oy.
Kokonaistavoittavuusluku on lehden keskimääräisen painetun numeron lukijamäärä lisättynä keskimääräisen viikon aikana lehden eri digitaalisia versioita lukeneiden nettomäärällä.