Natiiviartikkeli informoi, inspiroi ja aktivoi – kokeile ketterästi!

Natiiviartikkeli informoi, inspiroi ja aktivoi – kokeile ketterästi!
Natiivimainonnan avulla vaikutat yleisöösi ostopolun kaikissa vaiheissa.
Julkaistu 13.1.2022

Natiiviartikkeli on kaupallinen verkkosisältö, joka julkaistaan valitussa verkkomediassa sivuston muiden sisältöjen rinnalla. Kuten kaiken natiivimainonnan, myös natiiviartikkelin on tarkoitus istua luontevasti valittuun mediaympäristöön.

Onnistunut natiivimainonta on yhtä mukaansatempaavaa, viihdyttävää ja palvelevaa kuin toimituksellinen sisältö. Natiiviartikkeli erotetaan aina avoimesti ja selkeästi journalistisesta sisällöstä merkinnällä ”mainos” tai ”kaupallinen yhteistyö”. Kun sisältö kiinnostaa, ei kaupallisuus karkota lukijoita.

Me A-lehdissä tunnemme medioidemme yleisöt ja kerromme parhaimmat tarinat. Voit luottaa siihen, että sisältötiimimme rakentaa aiheeseen kuin aiheeseen kohderyhmää kiinnostavan kärjen, ja artikkelin puhuttelutapa sopii saumattomasti kontekstiinsa.

Millainen sisältö toimii natiiviartikkelissa?

Natiiviartikkeli on toimiva ratkaisu ostopolun kaikissa vaiheissa, oli tavoitteesi sitten informoida, inspiroida, aktivoida tai sitouttaa kohderyhmääsi. Artikkelista lukijoita ohjataan edelleen mainostajan verkkosivuille tai verkkokauppaan.

Natiiviartikkeli voi olla esimerkiksi:

  • tuote-esittely
  • yritystarina
  • reportaasi
  • henkilöhaastattelu
  • Q&A
  • inspiroiva kuvakooste

Kurkkaa tästä esimerkiksi Topi-Keittiöille toteuttamamme inspiroiva natiiviartikkeli, joka esittelee aamiaiskaapin arkiaamujen pelastajana tai tutustu tästä Rakkausklinikkaan, jossa Suomen evankelisluterilaisen kirkon asiantuntijat ratkovat lukijoiden parisuhdepulmia.

Ajankohtaiset trendijutut antavat lukijalle paitsi tietoa, myös inspiraatiota, kuten tämän Iskun sisustustrendit -artikkeli. Yrityksen tai tuotteen tarina taas tuo lukijalle runsaasti uutta informaatiota, mitä ei perinteisen mainonnan avulla voi kertoa – kuten tässä kiehtovassa Fasetin perheyrityksen tarinassa.

Rikasta sisältöä liikkuvalla kuvalla ja aktivoinneilla

Voimme tuottaa natiiviartikkelin ketterästi olemassa olevan kuva- ja taustamateriaalin pohjalta – tai tarpeesi mukaan alusta alkaen haastattelujen ja kuvausten kera. Tekstin ja kuvan lisäksi natiiviartikkelia voi rikastaa monin tavoin.

Esimerkiksi video pysäyttää lukijan hetkeksi pidempään ja saa sisällön elämään, on kyse sitten tarinasta tai informatiivisesta jutusta. Etenkin visuaalisissa aiheissa, kuten taloissa tai sisustuksessa, video on sisältömuotona havainnollistavampi kuin pelkkä teksti ja kuvat.

Liikkuvan kuvan lisäksi artikkeliin voidaan upottaa vaikka podcast, kuvagalleria ja erilaisia aktivoivia elementtejä, kuten osallistumislomake, kysely tai äänestys.

Kasvata tavoittavuutta ohjauksilla

Toimivat ohjaukset ovat yhtä tärkeät kuin timanttinen sisältö, jotta natiiviartikkeli tavoittaa yleisönsä parhaalla mahdollisella tavalla. Esimerkiksi display-mainonta ja ohjaukset uutiskirjeistä sekä sosiaalisen median kanavista ovat hyviä keinoja ohjata lukijoita natiiviartikkeliin.

Nostamme natiiviartikkelin myös valitun verkkopalvelun etusivulle viideksi vuorokaudeksi heti julkaisun jälkeen. Artikkeli jää kampanjan jälkeen pysyväksi osaksi verkkosivuston sisältöjä, jolloin se kerryttää lukijoita myös pitkällä aikavälillä.

A-lehtien Yleisötakuu on kustannustehokas ratkaisu, joka varmistaa natiiviartikkelille vähintään 9 500 silmäparia kampanja-aikana. Yleisötakuun liikenteenohjaus koostuu esimerkiksi aktivoivista uutiskirjenostoista, älykkäästä sisällönsuosittelusta, houkuttelevista sosiaalisen median julkaisuista. A-lehdet vastaa Yleisötakuun toimenpiteistä, aikataulutuksesta ja tuottaa materiaalit liikenteen ohjaukseen.

Anna meidän kertoa tarinasi

One shot -natiiviartikkeli on ketterä tapa kokeilla natiivimainontaa. Tuotamme kuva- ja taustamateriaaliesi pohjalta valittuun verkkomediaamme kohderyhmääsi puhuttelevan natiiviartikkelin.

Hinta 3 900 €

Hintaan sisältyy:

  • A-lehtien Yleisötakuu-ohjauspaketti
  • Etusivunosto 5 vrk