Satokausi Medialta uusi aluevaltaus - Sweat Stream muuttaa urheilusponsoroinnin kannattavaksi liiketoiminnaksi

Satokausi Medialta uusi aluevaltaus - Sweat Stream muuttaa urheilusponsoroinnin kannattavaksi liiketoiminnaksi
Kotimaista ruokakulttuuria mullistaneen Satokausikalenterin kehittänyt Satokausi Media laajentaa liiketoimintaansa urheilumarkkinointiin. Kyseessä ei ole perinteinen managerointitoimisto, sillä Sweat Streamin missio on mahdollistaa urheilijan ammattiurheilu ja opettaa urheilu-uran jälkeisiä työelämä- ja yrittäjyystaitoja.
Julkaistu 23.4.2024

“Olemme koko toimintamme ajan saaneet tukipyyntöjä urheilijoilta ja myös tukeneet niitä silloisten resurssien mukaan. Koko ajan takaraivossa on kytenyt ajatus, ettei tämä voi olla järkevin tapa harjoittaa sponsorointia”, Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula kertoo ideasta.

Satokausikalenteri oli aluksi vain kuluttajille suunnattu tuote, mutta vuodesta 2018 alkaen sillä on ollut myös kaupallisia kumppaneita. Nykyään A-lehtien konserniin kuuluva Satokausi Media tuo yhteen saman kiinnostuksen jakavat kumppanit ja yleisöt. Satokausi Media koostuu liiketoiminnoista, jotka toimivat missoidensa ympärille rakennettujen medioiden välityksellä.

“Tavoitteena on auttaa kumppaneitamme viestimään tuotteistaan ja palveluistaan kiinnostavasti. Samalla tarjoamme sitoutuneille kohderyhmillemme heitä kiinnostavaa ajankohtaista sisältöä”, Karjula tiivistää.

Nyt nämä vuosien aikana saadut parhaat opit valjastetaan myös urheilumarkkinointiin. Sweat Streamin toimintamalli muuttaa urheilusponsoroinnin hyväntekeväisyydestä kannattavaksi ja mitattavaksi liiketoiminnaksi niin urheilijalle kuin kumppanille.

“Sweat Streamin kilpailuetuina on läpinäkyvyys, ostamisen helppous ja kampanjoiden mitattavuus. Toki emme sulje pois perinteistä sponsorointia ja edustamamme urheilijat saavat jatkossakin sopia henkilökohtaisia sopimuksia. Pyrimme aina win-win-win tilanteisiin ja reiluun peliin, joka suuntaan”, Satokausi Median markkinointi- ja kumppanuusjohtaja Janni Kitti valaisee.

Kumppaneille Sweat Stream luo markkinointikampanjoita, joilla asiakasyritykset tavoittavat urheilijoita seuraavia kohdeyleisöjä sekä saavat käyttöönsä laadukkaasti toteutettuja markkinointimateriaaleja “avaimet käteen“ -periaatteella.

Sweat Streamin ensimmäinen urheilijanelikko rakentuu painonnostaja Saara Retulaisesta, uimari Teemu Vuorelasta, crossfit-urheilija Nelli Nurmesta ja sulkapalloilija Joonas Korhosesta.

• Joonas Korhonen / @joonaskorhonen_badminton / Sulkapallo

• Saara Retulainen / @saararetulainen / Painonnosto

• Nelli Nurmi / @nonellivaa / Crossfit

• Teemu Vuorela / @teemurichard / Uinti

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Markkinointi- ja kumppanuusjohtaja Janni Kitti puh 0505999880 / janni@sweatstream.fi

CEO Samuli Karjula, puh. 0440265164 / samuli@satokausi.fi