THL haastaa vaikuttajat mukaan Viisi valttia koronan ehkäisyyn -kampanjaan – A-lehdet mukana tukijoukoissa
Viisi valttia koronan ehkäisyyn -kampanja on osa THL:n ja VNK:n laajempaa kansalaiskampanjaa, joka tulee näkymään myös televisiossa ja katukuvassa julkkisten avulla. Kampanjan pääasiallinen kanava on kuitenkin Instagram, ja nyt THL haastaa mukaan vaikuttajat.
Koronavirus leviää tällä hetkellä Suomessa erityisesti alle 30-vuotiaiden keskuudessa. Kampanjan tavoitteena on motivoida tätä kohderyhmää hillitsemään epidemian leviämistä omalla toiminnallaan – ei syyllistämällä tai pelottelemalla, vaan jakamalla tietoa, millaisin toimenpitein koronavirukselta voi suojautua. Vaikuttajat ovat avainasemassa nuorten aikuisten tavoittamisessa.
A-lehdet on mukana kampanjan tukijoukoissa, joihin on liittynyt jo yli 70 organisaatiota ja yksilöä. Kannustamme edustamiamme vaikuttajia osallistumaan kampanjaan ja tarjoamme tärkeälle viestille pro bono -mediatilaa nuorten suosiman Demi-brändin Instagram-tilillä.
Vaikuttaja, näin voit osallistua kampanjaan
Nuorten aikuisten kohderyhmään halutaan vedota vaikuttajien esimerkin kautta. Vaikuttajien toivotaan jakavan kanavissaan viestiä viidestä keinosta, joiden avulla koronaviruksen leviämistä voidaan hillitä sekä siitä, minkä takia ohjeita ja suosituksia kannattaa noudattaa.
Viisi valttia koronan ehkäisyyn ovat yksinkertaisia arjen asioita: mene kipeänä ainoastaan testiin, muista turvavälit, pese kädet, käytä maskia ja lataa Koronavilkku.
Kampanjan tueksi on tehty valmiita kuva- ja tekstimateriaaleja, jotka ovat osallistujien vapaassa käytössä ja ladattavissa tästä. Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Ellun Kanat.