Uusia nimityksiä A-lehdissä - uusi kaupallinen organisaatio vauhdittaa kasvua

Uusia nimityksiä A-lehdissä - uusi kaupallinen organisaatio vauhdittaa kasvua
A-lehtien johtoryhmä uudistuu 1.10.2025. Uudet nimitykset vahvistavat konsernin kaupallisen kehittämisen, brändien ja sisällön johtamisen kokonaisuuksia. Tavoitteena on tukea kasvua ja tarjota mainostajille ja kumppaneille entistä vaikuttavampia ratkaisuja.
Julkaistu 1.10.2025

Uudet nimitykset johtoryhmässä:

  • Maija Koski on nimitetty uuden kokonaisuuden, Uudet liiketoiminnat ja kaupalliset ratkaisut, johtajaksi.
  • Mari Paalosalo-Jussinmäki on nimitetty laajentuneen mediaryhmän, Naisten ja asumisen mediat, johtajaksi. Hän jatkaa myös Eevan päätoimittajana.
  • Iina Artima-Kyrki jatkaa Ajankohtaismediat-ryhmän johtajana ja vastaavana päätoimittajana.
  • Heidi Liesivesi on nimitetty uuden kokonaisuuden, Brändit ja B2C-myynti, johtajaksi. Kaikki kuluttajamarkkinointi, -myynti ja asiakaspalvelu keskitetään näin yhteen.
  • Titta Halme jatkaa talousjohtajana ja hänen vastuunsa laajenee kattamaan myös prosessit, toiminnan kehittäminen ja IT.
  • Mervi Koskinen jatkaa tiedolla johtamisen yksikön johtajana.
  • Anne Pallaste jatkaa henkilöstöstä ja kulttuurista vastaavana johtajana.

Myös uusia päätoimittajia on nimitetty osana uudistamista. Tytti Kontula on nimitetty Kotonan päätoimittajaksi, ja hän jatkaa Kotivinkin päätoimittajana. Kotona on Suomen suurin asumisen media, joka tavoittaa miljoonayleisön joka viikko. Avotakan ja Meidän Mökin päätoimittaja ‎Kari-Otso Nevaluoma on nimitetty myös Unelmien Talo & Koti -lehden päätoimittajaksi.

A-lehdet on panostanut viime vuosina vahvasti aikakausmedioihin ja lanseerannut uusia tuotteita, laajentanut brändejään kansainvälisesti ja kehittänyt uusia kaupallisia konsepteja.

”A-lehtien brändit tavoittavat laajasti suomalaisia ja yhä enemmän myös kansainvälisiä yleisöjä. Strategiamme mukaisesti vahvistamme kykyämme kehittää sisältöjä ja palveluja, joita kuluttajat haluavat käyttää, sekä rakentaa kumppaneille ratkaisuja, jotka tukevat heidän liiketoimintaansa ja kasvuaan”, sanoo A-lehdet-konsernin toimitusjohtaja Heli Arantola.

A-lehdet-konserni on digitaalisen kaupankäynnin ja vaikuttamisen edelläkävijä, jossa medialiiketoiminta ja yrittäjävetoiset tytäryhtiöt luovat innovaatioita ja kasvua niin kotimaisilla kuin kansainvälisillä markkinoilla. Juuremme ovat Suomessa. Olemme jatkuvasti ja rohkeasti uudistuva, vakavarainen perheyritys. Meillä on tavoitteellinen strategia ja yhteisöllinen toimintakulttuuri.

A-lehdet-konsernin muodostavat medialiiketoimintaan keskittyvä A-lehdet Oy, pohjoismaisen designin johtava verkkokauppa Finnish Design Shop Oy, kasvumarkkinoinnin edelläkävijä Genero Oy, Suomen suurin kellojen ja korujen verkkokauppa Keskisen Kello Oy, käsityölehtien ja -kirjojen kansainvälinen kustannusyhtiö Laine Publishing Oy, Suomen tavoittavin ruokayhteisö Satokausi Media Oy sekä kansainvälisesti arvostettu kaupunkimedia Time Out, jonka A-lehdet lanseeraa Pohjoismaihin tänä syksynä.