Young Lions Finland 2023 -kilpailun voittajat palkittiin A-lehdissä

Young Lions Finland 2023 -kilpailun voittajat palkittiin A-lehdissä
Joukko nuoria markkinoinnin ja viestinnän suunnittelijoita palkittiin Young Lions Finland -kilpailussa. Voittajatiimit osallistuvat kesäkuussa kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun Ranskassa.
Julkaistu 25.4.2023

Marketing Finland on Cannes LIONS -edustaja Suomessa ja järjestää vuosittain Young Lions Finland -kilpailun, josta kunkin sarjan voittajatiimi pääsee osallistumaan kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan Ranskan Cannesissa kesäkuussa. A-lehdet on kilpailun yhteistyökumppani.

”Young Lions Finland tarjoaa tärkeän kasvuprosessin nuorille suunnittelijoille. A-lehdillä on ollut kunnia olla mukana mahdollistamassa tätä kasvua ja ilo olla kumppanina tulevaisuuden markkinoinnin tekijöiden luotsaamisessa. Olin itse mukana kilpailun ohjausryhmässä ja taustajoukoissa tuomariston valinnasta briefiin, ja jatkossa voittajien valmentamisessa Cannesiin. Koen tärkeäksi, jopa kutsumuksena, pitää markkinoinnin toimiala elinvoimaisena, sekä kehittää suomalaisen suunnittelun kansainvälistä kilpailukykyä. Ilman uusia nuoria taitajia, se ei ole mahdollista”, A-lehtien yritysmyynnin strategiajohtaja Sanna Kolamo iloitsee yhteistyöstä.

Kilpailun seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 44 tiimiä 50 kilpailutyöllä. Voittajat palkittiin A-lehdissä järjestetyssä palkitsemistilaisuudessa perjantaina 21. huhtikuutta.

Vuoden 2023 Young Lions Finland -kilpailun palkitut tiimit

Design (visuaalisen identiteetin suunnittelu)

  • Hopeaa: Keep Hope Alive. Sasu Lahdensuo Woerks Oy & Samuli Kyttälä, Freelancer
  • Kunniamaininta: The Morning Ribbon. Idaliina Karppanen, Drama Queen Communications & Julia Suvisalmi, Folk Finland

Digital (digikampanjan suunnittelu)

  • Kultaa: Don’t be patient. Joel Petzold, KIDS Agency & Marianna Metsänheimo, KIDS Agency
  • Hopeaa: ReSearch Engine. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer
  • Pronssia: Aamu Initiative – Turn ”If” into ”When”. Yana Basenko, Bou & Eemeli Tani, Bou
  • Kunniamaininta: Life is worth playing. Rasmus Kärkkäinen, Bob the Robot Oy & Pauline Korp, Bob the Robot Oy

Film (mainosfilmin suunnittelu)

  • Kultaa: Let there be swipe. Unni Leino, Oy SEK Ab & Matilda Leppäkoski, Oy SEK Ab
  • Hopeaa: The invisible ones. Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer

Marketers (mainostajan inhouse -toiminnoissa työskenteleville, luovan briiffin suunnittelu)

  • Pronssia: Keep on dreaming. Vilja Turunen, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta & Nelli Pajuharju, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Media (mediasuunnitelma, jossa hyödynnetään myös perinteisen median ulkopuolisia kanavia)

  • Kultaa: Cause: Unknown. Jenny Kettunen, Havas Helsinki & Emma Koukonen, Havas Helsinki
  • Pronssia: Play Your Role. Eveliina Pärssinen, OMD Finland Oy & Salla Keränen, N2 Creative Oy
  • Pronssia: Brewing hope for the Childhood Cancer. Aino Mäki, IPG Mediabrands Finland Oy & Sofia Hendrén, IPG Mediabrands Finland Oy

PR (innovatiivisen viestintä- ja vaikuttamisstrategian laadinta)

  • Kultaa: Dawn.web. Saana Simander, Bob the Robot & Samy Wilkman, Bob the Robo
  • Hopeaa: Brave for a Reason. Oona Pääskynen, Miltton Oy & Erika Raiskinen, Miltton Oy
  • Hopeaa: Tear down the walls of cancer isolation. Liisa Myllymäki, Bou & Jutta Sibakov, Bou
  • Kunniamaininta: The Cancer Experience. Tiia Rahkonen, TBWA\Helsinki & Emma Pettersson, TBWA\Helsinki

Print (printtimainoskampanjan suunnittelu)

  • Kultaa: No Last Words. Emilia Nordgren, SEK & Eevi Kolinen, SEK
  • Hopeaa: The Other Alphabet. Johanna Vierimaa, TBWA\Helsinki & Katariina Ollari, Bob The Robot

Lämpimät onnittelut palkituille!

Young Lions Finland -kilpailun tiimit palkittiin A-lehdissä 21.4.2023