Case Sloggi

Sloggi lanseerasi Zero Feel -tuotteensa näyttävästi monikanavaisella natiivikampanjalla, jonka keulakuvana toimivat suositut vaikuttajat.

Tavoite

Kampanjan tavoitteena oli vahvistaa Sloggin keskeisiä brändiattribuutteja, innovatiivisuutta ja mukavuutta, sekä lanseerata Unfasten Yourself -kampanja samaistuttavalla, persoonallisella ja hauskalla tavalla. Pääkohderyhmä olivat 25-35-vuotiaat itsevarmat naiset, jotka viihtyvät omassa kehossaan ja ovat siitä ylpeitä.

"Halusimme yhdistää vaikuttajaohjelman PR-toimintaamme vahvalla digiaktivoitumisella mediayhteistyön kautta. Mediakumppanilta vaadimme tavoitellun kohdeyleisön vahvaa tuntemusta sekä osaamista luoda kiehtovaa ja inspiroivaa sisältöä, joka edistäisi uuden tuotteen myyntiä paikallisilla markkinoilla", kertoo Sloggi NORTHin Digital Marketing Manager Katrine Tvistholm.

Ratkaisu

Kampanjan kasvoiksi valittiin kaksi tunnettua vaikuttajaa: Elisa Lepistö (Start Living Your Best Life) ja Sara Vanninen (Tickle Your Fancy). Heidän blogi- ja Instagram-sisältöjensä ympärille rakennettiin monipuolinen natiivimainonnan kokonaisuus, joka jalkautui aikakauslehti- ja display-mainontaan.

"Kaikki lähti malliston vilpittömästä fanituksesta. Tuotetta oli helppo ylistää, koska se vakuutti meidät ensisovituksella. Halusimme alusta alkaen tehdä jotain tyypillisestä alusvaatekuvauksesta poikkeavaa, sillä kyse on innovatiivisesta rintaliivimallista. Inspiroiduimme värikkäästä mallistosta ja päätimme toteuttaa sisällöt kaukana talvisesta Suomesta. Kampanja ja mallisto sopivat meidän molempien brändeihin, joten kummallakin riitti toteutusideoita. Oli mahtavaa, että asiakas innostui lähes kaikista ideoistamme", kertoo Sara Vanninen.

"Kampanjaa oli mielenkiintoista tehdä, sillä saimme todella vapaat kädet toteutuksen suhteen. Oli hauska lähteä suunnittelemaan videota alusta alkaen, ilman sen suurempia raameja, joissa pysyä. Kummallakin oli vahva visio siitä, että video ja kampanjakuvat olisi kiva kuvata ulkomailla. Karibian letkeä, rento ja huoleton fiilis istui Sloggin ideologiaan. Sen ympärille ideoimme videon, ja lopulta pallottelimme kummallekin oman näkökulman blogipostauksiin", sanoo Elisa Lepistö.

Elisa Lepistö kirjoitti blogissaan itsevarmuudesta ja kannusti suhtautumaan armollisesti kehoon. Hän kertoi myös tuskailustaan löytää mukavia alusvaatteita, mihin Sloggi Zero Feel -tuotteet ovat tarjonneet ratkaisun. Sara Vanninen puolestaan kertoi postauksessaan Sloggi Zero Feel -liivien ominaisuuksista ja haastoi seuraajansa testaamaan tuotetta, jonka jälkeen ei ole paluuta epämukaviin rintsikoihin.

Neljän päivän pituinen display-haltuunotto Lily.fissa sekä Kauneus & Terveys ja Trendi & Lily -uutiskirjeet ohjasivat yleisöä blogeihin.

Instagramissa vaikuttajat jakoivat itse kuvaamaansa kampanjavideota ja aktivoivat seuraajiaan arvonnalla, jonka palkintona oli Sloggi ZERO Feel -tuotepaketti.

Trendiin sekä Kauneus & Terveys -lehteen tuotettiin advertoriaali, jonka tarkoituksena oli kasvattaa kampanjan tavoittavuutta sekä lisätä kohderyhmän kiinnostusta tuotteiden kokeiluun.

“Yhteistyömme A-lehtien kanssa täytti kaikki kampanjan tavoitteet. Olimme tyytyväisiä sekä luovaan toteutukseen että kampanjan tuloksiin.”
Katrine Tvistholm, Digital Marketing Manager, Sloggi NORTH

Tulokset

Kampanja saavutti laajan näkyvyyden Lily.fissä. Pelkästään Saran ja Elisan blogipostaukset tavoittivat yli 12 000 käyttäjää. Instagram-nostot keräsivät yli 4 000 tykkäystä ja lähes 1 000 kommenttia, joissa yleisö osallistui arvontaan. Instagram-videot saivat yli 7 000 näyttökertaa.

Kampanjatutkimuksen mukaan molemmat printtimainokset loivat voimakkaasti tai hyvin voimakkaasta toimintaa. Mainonta koettiin hyödyllisenä, ja se ohjasi kuluttajat hakemaan tuotteista lisää tietoa tai ostamaan niitä.

Display-mainokset keräsivät yhteensä 859 993 näyttökertaa ja 3 801 klikkiä (CTR 0,44%). Display-haltuunotto Lily.fissä toimi erittäin hyvin (CTR 0,77-0,81%). Parhaiten display-mainoksista toimi bloggaajien videosta tehty interstitiaali. Uutiskirjenostot keräsivät yli 1900 klikkiä.

"Tuntui, että laadukasta sisältöä ja kiinnostavaa sanomaa saatiin kerrankin levitettyä sen ansaitsemalla tavalla, kun hyödynnettiin sekä somea että perinteisiä medioita. Ja tulokset puhuvat puolestaan", summaa Sara Vanninen.

"Olin tyytyväinen lopputulokseen, ja oli mukava päästä ideoimaan näin laajaa kokonaisuutta”
Elisa Lepistö, Start Living Your Best Life
Julkaistu: 24.6.2021