Lataa tutkimusraportti: Kuluttajat ja brändi

Lataa tutkimusraportti: Kuluttajat ja brändi
Miten eri sukupolvet sitoutuvat brändeihin, ja millaista vuorovaikutusta he odottavat yrityksiltä?
Julkaistu 20.9.2019

Aktiiviväestössä on neljä sukupolvea, jotka ajattelevat ja käyttäytyvät hyvin eri tavoin. Asiakasymmärryksen syventäminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan, jotta brändit voivat pysyä merkityksellisinä kaikille kohderyhmilleen myös tulevaisuudessa.

Kuluttajat ja brändi -tutkimuksessa A-lehdet selvitti, miten eri sukupolvet sitoutuvat brändeihin ja millaista vuorovaikutusta he odottavat yrityksiltä. Tässä raportissa tuloksia tarkastellaan neljässä ryhmässä, joihin vastaajat on jaettu syntymävuoden perusteella seuraavasti vanhimmasta nuorimpaan:

  • Baby boomers 1945-1960
  • Sukupolvi X 1961-1980
  • Milleniaalit 1981-1997
  • Sukupolvi Z 1998-2010

Tutkimuksen toteutti A-lehtien tilauksesta Digitalist maalis-huhtikuussa 2019. Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä, ja siihen vastasi yhteensä 1 771 ihmistä.

Lataa tutkimusraportti
Täytä yhteystietosi alle, niin pääset lataamaan Kuluttajat ja brändi -tutkimusraportin. A-lehtien tietosuojaselosteen löydät tästä.